Scratch jest projektem MIT Media Lab. Początkowo miał służyć młodym ludziom do nauki programowania,prędko zaczął pełnić także inne funkcje. Jest jak cyfrowa piaskownica, w której każdy może nie tylko nauczyć się podstaw kodowania, lecz także ćwiczyć kreatywność, umiejętność pracy w zespole i zdolność do wynajdywania wyjątkowych rozwiązań, na przykład podczas projektowania gier. Scratch jest bowiem perfekcyjnym narzędziem do tworzenia przeróżnych gier, a poświęcona mu strona umożliwia dzielenie się wynikami swojej pracy z innymi.Ta książka jest przezabawnym przewodnikiem po programowaniu w Scratchu 3, dedykowanym dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu. Dzięki niej ekspresowo zaczniesz pisać konwencjonalne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Pokazano tu dodatkowo, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Zaprezentowano także sposoby użytkowania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry. Poszczególne treści zostały bogato zilustrowane i uzupełnione przezroczystymi instrukcjami krok po kroku. W ten sposób, pisząc atrakcyjne gry, w mgnieniu oka przyswoisz choćby szczególnie złożone zasady programowania!