Pythona można się szybko nauczyć i praktycznie od razu zacząć kreować działające gry, aplikacje internetowe czy też programy wspierające badaczy różnych dziedzin nauki. Język ten został pomyślany tak,upraszczał pisanie krystalicznego, zwięzłego kodu w sposób zgodny ze sztuką programowania. To doskonały wybór dla każdego, komu zależy, by nie tracić zbytnio czasu na naukę, tylko od razu pisać kod działający zgodnie z kryteriami.To trzecie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego podręcznika programowania w Pythonie. Naukę rozpoczniesz od podstawowych koncepcji programowania. Poznasz takie pojęcia jak zmienne, listy, klasy i pętle, a następnie utrwalisz je dzięki poręcznym ćwiczeniom. Dowiesz się, jak zapewnić interaktywność programom, i nauczysz się poprawnego testowania kodu przed dodaniem go do projektu. W kolejnych rozdziałach przystąpisz do użytecznej realizacji trzech projektów: gry zręcznościowej inspirowanej tradycyjną Space Invaders, wizualizacji danych przy pomocy dostępnych dla Pythona bardzo poręcznych bibliotek i prostej aplikacji internetowej, gotowej do wdrożenia na serwerze WWW i opublikowania w internecie.