Projektant UX musi rozmawiać. Dobry design sprawia,towar jest błyskotliwy i błogi w wykorzystywaniu. Zanim jednak ten towar powstanie, projektant musi przedstawić i obronić swoje decyzje projektowe. Projektem są przecież zainteresowani kupujący, przełożeni i oczywiście cały zespół produktowy. Nad wyraz sporo zatem zależy od poprawnej komunikacji zainteresowanych stron. W trakcie spotkania można doprecyzować oczekiwania wobec artykułu i zaprezentować wybrane rozwiązania projektowe. Błędy popełnione na tym etapie mogą mieć fatalne skutki.Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie użytecznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swych racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z interesariuszami. Dowiesz się, jak ważne jest zrozumienie perspektywy pozostałych stron i jak upraszcza to przygotowanie się do samego spotkania. W książce omówiono również znaczenie pasywnego i aktywnego słuchania oraz właściwego nastawienia przed wypowiedzią. Nie zabrakło opisu kilku prostych podejść taktycznych i wzorców, które usprawniają zdobywanie akceptacji dla projektów, jak na dodatek zadań, jakie powinny być realizowane już po zakończeniu spotkania z interesariuszami.