Rankin i Rebus w ich najkorzystniejszym wydaniu!
Kryminał, w którym splatają się wątki korupcji w policji, rywalizacji przywódców szkockich gangów i skandalu sprzed wielu lat, związanego z zabójstwem przepięknej kobiety.
Od dnia zamordowania w edynburskim hotelu znanej z licznych romansów żony miejscowego bankiera, Marii Turquand – w noc, kiedy zatrzymał się tam słynny muzyk rockowy – minęło już niemało lat. Zabójcy wciąż nie odnaleziono, lecz sprawa co jakiś czas wraca na łamy gazet i nie daje spokoju Rebusowi. Teraz, gdy inspektor jest na emeryturze i przychodzi mu płacić za swoje nałogi, wznowienie na własną rękę śledztwa wydaje się prawidłową odskocznią od problemów.
Tylko że w ten sposób Rebus może ściągnąć na siebie inne problemy, w tym podejrzenie o zamordowanie byłego detektywa, który kiedyś prowadził dochodzenie w sprawie śmierci Marii.
Tymczasem w mrocznym światku Edynburga toczy się bezpardonowa walka pokoleniowa między gangsterami. Czy stary znajomy Rebusa, obszerny Ger Cafferty, złoży broń i odda miasto swemu byłemu pupilowi? Czy może tak jak inspektor będzie chciał pokazać, że wciąż nie wypadł z gry i jest prawidłowy w tym, co robi?
Rebus i Cafferty – ekspolicjant i eksprzestępca – nie po raz pierwszy zakopią, przynajmniej na jakiś czas, topór wojenny i może się okazać, że to „eks" to tylko pozory.
Rankin jest mistrzem w łączeniu równocześnie wątków, jak i stylu i języka – od slangowych dialogów policjantów, przez przestępczy żargon, po subtelne opisy.
„The New York Times Book Review"
Wyborny nowy początek. Rankin jest dobry w konstruowaniu wątków, jak jego bohater w rozwiązywaniu spraw kryminalnych.
„Kirkus Reviews"
Rankin już od lat wynosi gatunek kryminału na wyższe poziomy, ale tu popchnął go jeszcze bardziej w górę.
„Booklist"
nawet jeśli to już dwudziesta pierwsza odsłona Rankina, to towarzyszący jej dreszcz emocji jest jednakowo świeży jak we wcześniejszych książkach.
„Library Journal"