Wujek Marty jest wynalazcą, który skonstruował niezwykły pojazd. Maszyna służy do wypraw w odległe miejsca i dawne lata. Podczas odwiedzin w laboratorium dziewczynka wsiada do wehikułu, który przenosi ją w nieznany świat A to dopiero początek jej przygód!
Książka Marta i zagadkowy pojazd autorstwa Wojciecha Widłaka została zilustrowana przez Ewę Poklewską-Koziełło.
Na poziomie 1 linii Czytam sobie znajdziesz ponadto między innymi: Wars i Sawa, Koty i kotki, Pudel na dyskotece, O smoku spod Wawelu, a także Planety pana Mikołaja.
Czytam sobie to kompleksowy program do nauki samodzielnego czytania dedykowany dla dzieci w wieku 5-7 lat, zgodny z zaleceniami metodyków i produkowany przy współpracy z wybitnymi polskimi autorami i ilustratorami. Duże litery i czytelna czcionka upraszczają proces nauki a niebanalne historie i spektakularne ilustracje powodują, że czas spędzony na czytaniu będzie także nadzwyczajną zabawą. Książki z serii Czytam sobie mogą być używane w domu, szkole lub bibliotece. Nieodłączonym elementem każdej książeczki są naklejki, a także dyplom, które wzmacniają w dziecku poczucie sukcesu.
Składam słowa, czyli poziom 1, to rewelacyjny początek nauki czytania. W tekście występuje 150-200 wyrazów i 23 podstawowe głoski. Zdania są proste i niedługie. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które służą do ćwiczenia głoskowania. Tekst umieszczony jest u dołu strony, co usprawnia drobnemu czytelnikowi wodzenie paluszkiem po poszczególnych literach i słowach.
Składam zdania, czyli poziom 2, to poziom do nauki czytania sylabami. W tekście występuje 800-900 wyrazów, 23 podstawowe głoski, a także h. Zdania w tekście są dłuższe, występuje tu więcej dialogów. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które pomagają w ćwiczeniu sylabizowania.
Połykam strony, czyli poziom 3, to historie zawierające 2500-2800 wyrazów. Na tym poziomie użyte są już wszystkie głoski. Zdania są bardziej złożone a na końcu książki znajduje się alfabetyczny słownik trudniejszych wyrazów. Obrazki są czarno-białe i występuje wyraźna przewaga ilościowa tekstu nad ilustracjami, co daje dziecku poczucie obcowania z prawdziwą książką.