O Zofii, co zbierała odcienie. O Zofii Stryjeńskiej autorstwa Angeliki Kuźniak, to pełna zwrotów akcji książka opowiadająca o życiu i twórczości znanej, polskiej malarki. Czasy, w których żyła Zofia Stryjeńska, nie były łatwe dla pań, które chciały się uczyć, rozwijać i realizować swoje pasje. Z tego względu ta opowieść, to także historia o tym, jak siła marzeń i determinacja potrafią pokonać choćby największe trudności.
Historia Zofii Stryjeńskiej została uzupełniona ilustracjami autorstwa Maćka Blaźniaka.
Na poziomie 2 kolekcji Czytam sobie wyszukasz w dodatku pomiędzy innymi: Złota panna. Legenda o Złotej Kaczce. Czytam sobie, spory bal, Futuropolis - miasto jutra i Troja. Historia upadku miasta".
Czytam sobie to kompleksowy program do nauki samodzielnego czytania asygnowany dla dzieci w wieku 5-7 lat, zgodny z zaleceniami metodyków i tworzony przy współpracy z wybitnymi polskimi autorami i ilustratorami. Znaczne litery i czytelna czcionka upraszczają cykl nauki a ciekawe historie i błyskotliwe ilustracje powodują, iż czas spędzony na czytaniu będzie też znakomitą zabawą. Książki z kolekcji Czytam sobie mogą być wykorzystywane w domu, szkole albo bibliotece. Nieodłączonym elementem każdej książeczki są naklejki, a także dyplom, które wzmacniają w dziecku poczucie sukcesu.
Składam słowa, czyli poziom 1, to doskonały początek nauki czytania. W tekście występuje 150-200 wyrazów i 23 podstawowe głoski. Zdania są proste i krótkie. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które służą do ćwiczenia głoskowania. Tekst umieszczony jest na dole strony, co ułatwia niepokaźnemu czytelnikowi wodzenie paluszkiem po poszczególnych literach i słowach.
Składam zdania, czyli poziom 2, to poziom do nauki czytania sylabami. W tekście występuje 800-900 wyrazów, 23 podstawowe głoski, a także h. Zdania w tekście są dłuższe, występuje tu więcej dialogów. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które pomagają w ćwiczeniu sylabizowania.
Połykam strony, czyli poziom 3, to historie zawierające 2500-2800 wyrazów. Na tym poziomie użyte są już wszystkie głoski. Zdania są bardziej złożone a na końcu książki znajduje się alfabetyczny słownik trudniejszych wyrazów. Obrazki są czarno-białe i występuje wyraźna przewaga ilościowa tekstu nad ilustracjami, co daje dziecku poczucie obcowania z prawdziwą książką.