O co chodzi? Rozumienie idiomów i przenośni. Część 2 to ćwiczenia dla dzieci z zespołem Aspergera, a także tych, które mają trudności w rozumieniu znaczeń abstrakcyjnych, idiomów i powiedzeń metaforycznych. Pomoc sprawdzi się także w pracy z dziećmi niesłyszącymi, dwujęzycznymi, z afazją, autyzmem i dysleksją.
Ćwiczenia zostały opracowane tak, by ułatwić dziecku rozumienie wieloznaczności. Z każdym powiedzeniem dziecko zapoznaje się według określonego schematu:
czyta opowiadanie,
analizuje ilustrację sytuacyjną,
wykonuje ćwiczenia wspomagające rozumienie wieloznaczności.
Taki schemat jest skutecznym sposobem na dekodowanie znaczenia idiomu w kontekście. Dziecko, wykonując ćwiczenia, odwołuje się do doświadczeń bohaterów i do sytuacji ze swojego życia. W ten sposób stopniowo inicjuje rozumieć znaczenie idiomów i przenośni.
O co chodzi? to sprawdzone narzędzie dla logopedów, terapeutów, nauczycieli szkół specjalnych i powszechnych, a także rodziców i opiekunów.