Ćwiczenia naśladują naturalne etapy nabywania języka i skonstruowane są tak, żeby przeprowadzić dziecko i nauczyciela po kolei od najważniejszego etapu rozwoju mowy aż do w pełni rozwiniętego zdania złożonego.
Każde z ćwiczonych słów albo zdań zilustrowane jest prostym, czarno-białym obrazkiem, żeby ułatwić dziecku proces rozumienia i zapamiętywania. Ćwiczenia asygnowane są dla dzieci z: o opóźnionym rozwojem mowy, o afazją/dysfazją dziecięcą, o zaburzeniami ze spektrum autyzmu, o niedosłuchem, głuchotą, o niepełnosprawnością intelektualną.
Program proponujemy także rodzicom dzieci rozwijających się należycie, jako pomoc w kształtowaniu produktywności językowej. 3 poziomy trudności: o nieskomplikowany, o średni, o skomplikowany. 78 kart: o dwustronny zadruk, o awers (ilustracje), o rewers (zdania).
554 ilustracje: o jednoelementowe i i sytuacyjne, o czarno-białe, o łagodna i prosta kreska. Liczymy, iż naszym zestawem ćwiczeń zainteresują się w dodatku osoby korzystające wcześniej z serii: POWTARZAM.
ROZUMIEM. NAZYWAM. Koncepcja nowego programu jest bowiem w znacznej mierze spójna z tamtym projektem. Stanowi jednak jego ulepszenie zarówno pod względem graficznym, jak i treściowym. Kilkuletnie już doświadczenia poręczne w użytkowaniu programu pozwoliły opracować go w wersji bardziej plastikowej, łatwiejszej i - bez wątpienia - efektywniejszej w wykorzystywaniu.
Opinie o Mów mi, jak mam to powiedzieć! Maria Rybak - Przystanek Rodzinka: Tytuł charakteryzowanej pomocy terapeutycznej stawia rodzica albo specjalistę pracującego z dzieckiem w roli językowego eksperta, znawcy i wyroczni w kwestiach dotyczących mowy.,,Mów mi, jak mam to powiedzieć!
Ćwiczenia do terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej" Anny Żywot stanowią terapeutyczną odpowiedź na zróżnicowanego typu zaburzenia umiejętności posługiwania się mową. Program z pomocą nauczyciela próbuje przeprowadzić dziecko przez kolejne etapy rozwoju mowy.