Lewy. Gola! Czytam sobie autorstwa Rafała Witka z ilustracjami Agnieszki Surmy to relacja z meczu Bayerna z Wolfsburgiem podczas którego Robert Lewandowski w niedługim czasie zdobył aż pięć bramek. Piłkarz udowodnił, że jako napastnik nie ma sobie równych. Ta książka to nieprzeciętna lektura do samodzielnego czytania dla wszystkich młodych zwolenników piłki nożnej.
Na poziomie 1 linii Czytam sobie wyszukasz na dodatek między innymi: Po co wieje wiatr, Koty i kotki, Pudel na dyskotece, Wars i Sawa oraz Wyprawa na biegun. O ekspedycji Amundsena.
Czytam sobie to kompleksowy program do nauki samodzielnego czytania dedykowany dla dzieci w wieku 5-7 lat, zgodny z zaleceniami metodyków i produkowany przy współpracy z wybitnymi polskimi autorami i ilustratorami. Duże litery i czytelna czcionka upraszczają proces nauki a ciekawe historie i przepiękne ilustracje sprawiają, że czas spędzony na czytaniu będzie ponadto wyśmienitą zabawą. Książki z kolekcji Czytam sobie mogą być używane w domu, szkole lub bibliotece. Nieodłączonym elementem każdej książeczki są naklejki i dyplom, które wzmacniają w dziecku poczucie sukcesu.
Składam słowa, czyli poziom 1, to rewelacyjny początek nauki czytania. W tekście występuje 150-200 wyrazów i 23 podstawowe głoski. Zdania są proste i krótkie. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które służą do ćwiczenia głoskowania. Tekst umieszczony jest u dołu strony, co ułatwia nieznacznemu czytelnikowi wodzenie paluszkiem po poszczególnych literach i słowach.
Składam zdania, czyli poziom 2, to poziom do nauki czytania sylabami. W tekście występuje 800-900 wyrazów, 23 podstawowe głoski i h. Zdania w tekście są dłuższe, występuje tu więcej dialogów. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które pomagają w ćwiczeniu sylabizowania.
Połykam strony, czyli poziom 3, to historie zawierające 2500-2800 wyrazów. Na tym poziomie użyte są już wszystkie głoski. Zdania są bardziej złożone a na końcu książki znajduje się alfabetyczny słownik trudniejszych wyrazów. Obrazki są czarno-białe i występuje wyraźna przewaga ilościowa tekstu nad ilustracjami, co daje dziecku poczucie obcowania z prawdziwą książką.