szeroki bal Smerfetki. Czytam sobie autorstwa Justyny Bednarek to okazja do spotkania znanych i uwielbianych mieszkańców Wioski Smerfów. Wszystkie Smerfy szykują się na znaczny bal maskowy w trakcie którego odbędzie się konkurs na najlepszy kostium. Krawiec szyje dla Smerfetki piękna suknię a Amant postanawia zawalczyć o jej względy konstruując niesamowity pojazd.
Na poziomie 1 serii Czytam sobie odnajdziesz ponadto między innymi: Po co wieje wiatr, Koty i kotki, Pudel na dyskotece, Wars i Sawa oraz Planety pana Mikołaja.
Czytam sobie to kompleksowy program do nauki samodzielnego czytania dedykowany dla dzieci w wieku 5-7 lat, zgodny z zaleceniami metodyków i stworzony przy współpracy z wybitnymi polskimi autorami i ilustratorami. Szerokie litery i czytelna czcionka usprawniają cykl nauki a interesujące historie i piękne ilustracje sprawiają, że czas spędzony na czytaniu będzie w dodatku rewelacyjną zabawą. Książki z serii Czytam sobie mogą być użytkowane w domu, szkole lub bibliotece. Nieodłączonym elementem każdej książeczki są naklejki, a także dyplom, które wzmacniają w dziecku poczucie sukcesu.
Składam słowa, czyli poziom 1, to perfekcyjny początek nauki czytania. W tekście występuje 150-200 wyrazów i 23 podstawowe głoski. Zdania są proste i krótkie. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które służą do ćwiczenia głoskowania. Tekst umieszczony jest na dole strony, co ułatwia drobnemu czytelnikowi wodzenie paluszkiem po poszczególnych literach i słowach.
Składam zdania, czyli poziom 2, to poziom do nauki czytania sylabami. W tekście występuje 800-900 wyrazów, 23 podstawowe głoski, a także h. Zdania w tekście są dłuższe, występuje tu więcej dialogów. Z boku każdej strony zamieszczone są wyrazy w ramkach, które pomagają w ćwiczeniu sylabizowania.
Połykam strony, czyli poziom 3, to historie zawierające 2500-2800 wyrazów. Na tym poziomie użyte są już wszystkie głoski. Zdania są bardziej złożone a na końcu książki znajduje się alfabetyczny słownik trudniejszych wyrazów. Obrazki są czarno-białe i występuje wyraźna przewaga ilościowa tekstu nad ilustracjami, co daje dziecku poczucie obcowania z prawdziwą książką.