Hotelarstwo jest jedną z najistotniej dochodowych gałęzi przemysłu turystycznego. Z każdym rokiem można zauważyć coraz bardziej energiczny rozwój tej dziedziny energiczności gospodarczej, związany nie tylko z rosnącą mobilnością społeczeństwa, ale także z postępem w produkowaniu postępowych technice. W takich warunkach rosną ponadto oczekiwania osób korzystających z zróżnicowanych rodzajów bazy noclegowej. W związku z tym każdy obiekt hotelowy musi posiadać optymalne przygotowanie poparte dogłębną wiedzą o gałęzi gospodarczej, w której działa,, a także podjąć się realizacji wielu wyzwań, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów i utrzymać się na bardzo konkurencyjnym rynku.
W książce Autorzy, korzystając z własnej pracy naukowej, a także dorobku i doświadczeń wielu osób związanych z hotelarstwem, w uporządkowany sposób przedstawili najważniejsze zagadnienia dotyczące tej tematyki w Polsce, takich jak:
historia hotelarstwa w Polsce i na świecie;
organizacje i stowarzyszenia hotelarskie;
charakterystyka podstawowych obiektów bazy noclegowej;
analiza usługi hotelarskiej;
struktura funkcjonalno-organizacyjna hotelarstwa;
trendy w rozwoju usług hotelarskich w XXI w.
Książka jest przeznaczona na ogół dla praktyków i teoretyków związanych z turystyką, zwłaszcza hotelarstwem.