MULTIBOND-5333 specjalny anaerobowy uszczelniacz, klej o skomplikowanym demontażu do połączeń rurowych gwintowanych o średnicy < R1½. Zastępuje pakuły, konopie, taśmy. Zabezpiecza przed przeciekami i korozją. Asygnowany głównie dla obszerniejszych ciśnień i temperatur. MULTIBOND-5333 jest jednoskładnikowym anaerobowym środkiem o wzmocnionej wytrzymałości mechanicznej i podwyższonej wytrzymałości termicznej do uszczelniania gwintów stożkowo- cylindrycznych składników hydrauliki i pneumatyki o średnich wymiarach. Produkt działa także antykorozyjnie. Utwardzanie produktu następuje po odcięciu dopływu powietrza (tlenu) w szczelinie pomiędzy dwoma metalowymi powierzchniami (w gwincie). CharakterystycznE użycia: Klej buduje elastyczną spoinę, która uszczelniając gwint zastępuje inne metody uszczelniania: przędzę, pakuły, pasty, taśmę teflonową itp. Produkt odporny jest na gaz, powietrze, wodę, oleje, zasady i niemało innych chemikaliów i na uderzenia i drgania. Utrzymuje swoje cechy w szerokim zakresie temperatur pracy. Znajduje szczególne zastosowanie tam gdzie wymagany jest dość sporadyczny montaż i demontaż połączeń gwintowych normalnymi narzędziami, gdzie jest utrudniony dostęp do gwintu. Klej gwarantuje w dodatku 100% zabezpieczenie przed korozją. Szczelność połączenia osiągana jest przy całkowitym wypełnieniu zwojów w gwincie. StandardowY PRZEBIEG UTWARDZANIA: Klej anaerobowy rozpoczyna polimeryzować (utwardzać się) po odcięciu od jego powierzchni dopływu tlenu w obecności kata- lizatora w postaci kontaktu z powierzchnią metalu. Szybkość polimeryzacji uzależniona jest od czynników zewnętrznych jak i od właściwości samego kleju. Parametrami wpływającymi na szybkość polimeryzacji są: rodzaj materiału, z którego wyprodukowane są części złącza śrubowego, wielkość szczeliny złącza, temperatura otoczenia, zastosowanie aktywatora chemicznego. OdpornOŚĆ CHEMICZNA: (badania tworzono wg DIN 53287 w odniesieniu do DIN 54454) W procentach przekazano wytrzymałość mechaniczną po 1000h kąpieli w środku chemicznym: – Woda/glikol w +87 oC 80%
– Olej silnikowy (MIL-L-152) w +125 oC 90%
– Benzyna lekka w +23 oC 90%
– Płyn hamulcowy w +23 oC 95%
– 1.1.1 Trójchloroetanol w +23 oC 90%
– Etanol w +23 oC 80%
– Aceton w +23 oC 85% Odpowiednik: