MULTIBOND-5322 - uniwersalny uszczelniacz, klej o średnim demontażu do połączeń rurowych gwintowanych o średnicy < R ¾. Zastępuje pakuły, konopie, taśmy. Zabezpiecza przed przeciekami i korozją. Asygnowany najczęściej do pneumatyki i skrupulatnych gwintów. MULTIBOND-5322 jest jednoskładnikowym anaerobowym środkiem o średniej wytrzymałości mechanicznej do uszczelniania gwintów stożkowo-cylindrycznych składników hydrauliki i pneumatyki o minimalnych wymiarach. Produkt działa jeszcze antykorozyjnie. Utwardzanie artykułu następuje po odcięciu dopływu powietrza (tlenu) w szczelinie pomiędzy dwoma metalowymi powierzchniami (w gwincie). StandardowE użycia: Klej stwarza rozciągliwą spoinę, która uszczelniając gwint zastępuje inne metody uszczelniania: przędzę, pakuły, pasty, taśmę teflonową itp. Produkt oporny jest na gaz, powietrze, wodę, oleje, zasady i mnóstwo innych chemikaliów i na uderzenia i drgania. Utrzymuje swoje atrybuty w szerokim zakresie temperatur pracy. Znajduje szczególne użycie tam gdzie wymagany jest dość częsty montaż i demontaż połączeń gwintowych normalnymi narzędziami, gdzie jest utrudniony dostęp do gwintu. Klej zapewnia w dodatku 100% zabezpieczenie przed korozją. Szczelność połączenia osiągana jest przy całkowitym wypełnieniu zwojów w gwincie. StandardowY PRZEBIEG UTWARDZANIA: Klej anaerobowy zaczyna polimeryzować (utwardzać się) po odcięciu od jego powierzchni dopływu tlenu w występowaniu katalizatora w postaci kontaktu z powierzchnią metalu. Prędkość polimeryzacji uzależniona jest od czynników zewnętrznych jak i od parametry samego kleju. Parametrami wpływającymi na prędkość polimeryzacji są: typ materiału, z którego wyprodukowane są części złącza śrubowego, wielkość szczeliny złącza, temperatura otoczenia, zastosowanie aktywatora chemicznego. WytrzymałOŚĆ CHEMICZNA: (badania wytwarzano wg DIN 53287 w odniesieniu do DIN 54454) W procentach przekazano solidność mechaniczną po 1000h kąpieli we wnętrzu chemicznym: – Woda/glikol w +87 oC 80%
– Olej silnikowy (MIL-L-152) w +125 oC 90%
– Benzyna lekka w +23 oC 90%
– Płyn hamulcowy w +23 oC 95%
– 1.1.1 Trójchloroetanol w +23 oC 90%
– Etanol w +23 oC 80%
– Aceton w +23 oC 85% Odpowiednik: