Cyberatak to teraz jedno z poważniejszych zagrożeń dla biznesu, a przygotowanie marki do ataku hakerów, który nieuchronnie nastąpi, to jedno z największych wyzwań dla kadry zarządzającej. Mimo że o cyberbezpieczeństwie mówi się dużo, komunikaty, które docierają do typowego menedżera, trudno przełożyć na mocne działania zarządcze. Książka Zdążyć przed hakerem jest próbą sprostania temu wyzwaniu i przygotowania menedżerów do udziału w dyskusji z ekspertami. Skupia się na elementach zarządzania cyberbepieczeństwem wybranych tak, żeby nie wymagały one wiedzy specjalistycznej, a równocześnie pokazywały związek między technologią informatyczną i innowacyjnym biznesem. Cyberbepieczeństwo jest w niej pokazane z perspektywy procesów zarządczych, standardów prawidłowej praktyki i wybranych regulacji. Jakub Bojanowski, wykorzystując swoje ponad 20-letnie doświadczenie doradcy, zdobyte podczas współpracy z instytucjami ze wszelkich ważniejszych działów gospodarki, pokazuje, iż aktywny udział kadry menedżerskiej w zarządzaniu bezpieczeństwem jest nie tylko realny, ale także wcale nie tak niełatwy, jak się powszechnie uważa. Więc jeśli chcesz zrozumieć, na jakie cyberzagrożenia musimy być przygotowani, to w tej książce wyszukasz nie tylko wyjaśnienia najważniejszych terminów, lecz także przydatne przykłady i case studies z praktyki zawodowej autora, które pokazują, że każdy menedżer, choćby z nad wyraz podstawową wiedzą z zakresu informatyki, może pełnić ważną funkcję w wytwarzaniu firmowego programu cyberbezpieczeństwa. Po przeczytaniu tej książki: Dowiesz się, w jaki sposób hakerzy wybierają swoje ofiary, jak działają i jaką posiadają motywację. Zidentyfikujesz zasoby informatyczne firmy, które są nad wyraz narażone na cyberzagrożenia. Poznasz standardy i kanony prawidłowej praktyki w zarządzaniu bezpieczeństwem danych. Dowiesz się, jak kadra menedżerska powinna współpracować z fachowcami technologicznymi i specjalistami od bezpieczeństwa, żeby wspierać rozwój biznesu. Zrozumiesz, w jaki sposób i dlaczego pieniądz elektroniczny i systemy płatności on-line są narażone na ataki hakerów i dlaczego stosowane w tym obszarze zabezpieczenia i technologie muszą być cały czas rozwijane. Poznasz działania, które należy podejmować, aby ataki hakerów lokalizować trafnie wcześnie i ograniczać ich negatywne skutki. Dowiesz się, jak nowoczesnać,w sytuacji, kiedy firma jest ofiarą cyberataku, swoimi działaniami nie pogłębiać kryzysu i zachować swój wizerunek sprawnego i kompetentnego menedżera, który jest w stanie sprostać choćby tak niełatwemu wyzwaniu. *** poprzez ostatnie lata liderzy organizacji kierowani radami profesjonalistów i konsultantów specjalizujących się w cyberbezpieczeństwie sukcesywnie wprowadzali marki na wyższy poziom świadomości zarządzania bezpieczeństwem. Z czasem pewne rozwiązania zadomowiły się w przedsiębiorstwach, nie nadążając za stanowczo dynamicznym środowiskiem zagrożeń cyberprzestrzeni. Zdążyć przed hakerem w zupełnie nowy sposób ukazuje, że podążanie za „normami" i regulacjami, a także szablonowe podejście do zarządzania cyberbezpieczeństwem to przeszłość. Książka w ergonomiczny sposób obrazuje, jak tworzyć wartość biznesu i redukować jego koszty poprzez adekwatne, na bieżąco weryfikowane praktyki zarządcze w zakresie zarządzania cyberryzykiem. Głęboko wierzę, że książka Kuby Bojanowskiego w pokaźnym stopniu przyczyni się do podnoszenia świadomości, znaczenia profilaktyki oraz budowania odporności firm na zagrożenia, które jak otaczający nas świat zmieniają się i ewaluują każdego dnia. - Marcin Ludwiszewski, wieloletni lider i ekspert ds. Cyberbezpieczeństwa w organizacjach prywatnych i publicznych. Zachowania ludzkie zmieniają się wolniej od technice, co kreuje najgroźniejszą lukę w obszarze cyberbezpieczeństwa, którą na razie można zniwelować tylko przez budowanie świadomości dotyczącej cyberzagrożeń z naciskiem na działania socjotechniczne oraz popełniane błędy. (…) Ta książka gromadzi słuszne przykłady, skierowane do szerokiego grona odbiorców: menadżerów, decydentów, pracowników, specjalistów IT i cyberbezpieczeństwa, wykonujących swoją pracę równocześnie na rzecz administracji państwowej, jak i w sektorze prywatnym, pozwalające na pogłębienie wiedzy z cyberbezpieczeństwa. - prof. Katarzyna Śledziewska, dyrektor DELab UW, kierownik Katedry Transformacji technologicznej, Wydział Nauk Ekonomicznych UW Tytuł Zdążyć przed hakerem. Jak przygotować markę na cyberatak Autor Jakub Bojanowski Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382311976 ISBN 9788382311976 Kategoria Nauka i technologia\Informatyka ilość stron 372 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1