W klubie CoderDojo młodzi ludzie rozwijają pasję programowania, spotykają się z podobnymi sobie zapaleńcami, aby uczyć się nowych rzeczy i wspólnie, pod opieką mentora, realizować niesamowite projekty.
Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, niezbędnie weź udział w zajęciach. Możesz również po prostu założyć i poprowadzić własne Dojo. Jako że będzie mniejsze niżeli CoderDojo, nazwij je Dojo Nano.
W Dojo Nano można razem z przyjaciółmi robić mnóstwo atrakcyjnych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą grę! W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową.
dzisiaj przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w oglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci rewelacyjny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce odszukasz skrupulatne wyjaśnienie, jak przygotować komputer do pracy, do czego służą poszczególne części kodu i w jaki sposób rozwiązywać problemy.
Stworzysz specjalny świat i takie zjawiska jak grawitacja. Dowiesz się, jak rysować i animować postaci w grze: będą biegać, skakać i zderzać się z robotami. Oczywiście, zaprogramujesz także punktację i "utratę części zdrowia" po kolizji gracza z robotem.
prędko zauważysz, iż grę można rozwijać i uzupełniać o nowe części - jeśli tylko tego zapragniesz! W tej książce: podstawowe zasady pracy w trakcie programowania funkcje, obiekty, pętle i inne komponenty kodu oraz ich użycie gruntowne podstawy JavaScriptu przeciążanie funkcji, generowanie liczb losowych, wykonywanie obliczeń debugowanie kodu pomysły na poprawianie gry POMYSŁY + PRZYJACIELE = KOD Powyższy opis pochodzi od wydawcy.