Mikrokontrolery AVR to grupa układów proponujących ogromne możliwości. Każdy amator elektroniki i programowania wie, że można użyć je na tysiąc sposobów, a prostota budowy, szybkość działania, zasobność peryferii i dużo gratisowych narzędzi czynią je tym bardziej ciekawymi gadżetami. Jeśli chciałbyś zgłębić tajniki programowania mikrokontrolerów albo podszkolić własne umiejętności w tej dziedzinie, czas zajrzeć do tej książki!
W nowym wydaniu uwzględniono zmiany, jakie zaszły w świecie AVR w ciągu ostatnich 3 lat, czyli np. Zmianę AVR Studio na Atmel Studio. Znajdziesz tu podstawy posługiwania się nowym IDE, tworzenia, a także debugowania w nim projektów. Dowiesz się więcej o zmianach w kompilatorze avr-gcc, a istotnie o tzw. Nazwanych przestrzeniach adresowych, które ułatwiły dostęp do informacji umieszczonych w pamięci FLASH mikrokontrolera. Odkryjesz, jak wykorzystać piloty telewizyjne do sterowania pisanym programem i jak związać program w C z asemblerem. Miłośnicy LED-ów zrozumieją, jak obsługiwać wielokolorowe matryce z użyciem peryferii dostępnych w AVR, a także jak sprzętowo realizować wymianę informacji z lubianymi diodami ze sterownikiem WS2812B. Jeśli chcesz, by mikrokontroler stał się Twoim sprzymierzeńcem, musisz przeczytać tę książkę!
-Mikrokontroler i jego otoczenie, programatory
-Arytmetyka i operacje bitowe
-Zarządzanie projektem i preprocesor
-Kontrola rdzenia i zarządzanie poborem energii
-Dynamiczna alokacja pamięci i zastosowana pamięć EEPROM
-Dostęp do pamięci FLASH i portów IO mikrokontrolera
-Rejestry IO ogólnego przeznaczenia
-Przerwania i timery
-Komparator i przetwornik analogowo-cyfrowy
-Obsługa wyświetlaczy i interfejsy (USART, SPI, TWI, USI, 1-wire)
-Łączenie kodu C i asemblera
-Bootloader i debugowanie programu
Mikrokontroler pod kontrolą!
-Podstawy budowy mikrokontrolerów, czyli jakie możliwości dają środowisko Atmel Studio i platforma Xplained z ATmega168/328
-Architektura i pakiet instrukcji, czyli dlaczego mikrokontrolery warto programować w języku C
-produktywne pisanie prostych i trudnych programów na AVR, czyli jak wykorzystać przeróżne triki