Jest to znakomita lektura uzupełniająca dla szkoleniowców zainteresowanych uzyskaniem wyższych uprawnień instruktorsko-trenerskich.
Poruszane tematy:
atrybuty dobrego trenera,
rozwój zawodowy trenera,
komunikacja,
ocena uczniów,
rozwój świadomości trenera, jeźdźca,
ewolucja strategii nauczania,
trening dzieci,
rozwój talentów,
trening jeźdźca rekreacyjnego,
trening zawodników,
jeźdźcy zestresowani,
odpowiedzialność,
cele.
Spis treści:
Wstęp
I. "Ty" w roli trenera
właściwości dobrego trenera
Rozwój zawodowy trenera
II. Komunikacja
Pierwsze wrażenie
Słuchanie
Pytania
III. Jak uczą się ludzie
Doświadczenia pozytywne i negatywne
Rozwój stylu treningowego/szkoleniowego
IV. Świadomość i osąd
Rozwój świadomości trenera
Rozwój świadomości jeźdźca
Predyspozycje fizyczne i efektywność
Psychologia jeźdźca i konia
V. Odpowiedzialność
Odpowiedzialność trenera
Odpowiedzialność jeźdźca
Wspólna odpowiedzialność za konia
VI. Cele
Planowanie
Ocena
Rezultaty
VII. Trening prowadzony poprzez jeźdźca
Ewolucja strategii nauczania
Zmiana punktu ciężkości
VIII. Trening dzieci
trafny wiek i motywacja
Predyspozycje fizyczne
Najważniejsze kwestie szkoleniowe
Wyjątkowo utalentowane dzieci
IX. Trening jeźdźca rekreacyjnego
Jeźdźcy rekreacyjni i szkółki jeździeckie
Jeźdźcy zestresowani
Nauka jazdy konnej w starszym wieku
Powrót po latach
Jeźdźcy bez ambicji sportowych
X. Trening zawodnika wyczynowego
Wyszukiwanie młodych talentów
Od jeźdźca weekendowego do zawodnika
Motywacja
Przetwarzanie sukcesów i porażek
XI. Kariera trenera jeździectwa
Podstawowe wymogi trenerskie
Rozwój i specjalizacja
Forma zatrudnienia
XII. Trening - zastosowanie ergonomiczne
Zaplecze szkoleniowe
Rozwiązywanie problemów i przykładowe ćwiczenia
Refleksje
Podtrzymanie własnej motywacji