"Szarlatani z Pasikurowic" to gra familijna dla 2 do 4 graczy w wieku od 10 lat. Wprowadza ona graczy w fascynujący świat szarlatańskich eliksirów. W Pasikurowicach co roku, przez dziewięć dni, najlepsi szarlatani prezentują swoje umiejętności w warzeniu eliksirów.
Tworzą leki na wszystkie, choćby najszczególniej niezwykłe i niezrównane choroby. Gracze wcielają się w owych szarlatanów i próbują w swych kociołkach uwarzyć jak najkorzystniejsze eliksiry. Każdy gracz ma swój kociołek, w którym warzy eliksiry,, a także woreczek, w którym przechowuje komponenty.
To co znajduje się w woreczku zależy od gracza i jego strategii. Każdy składnik ma za zadanie wypełnienie kociołka, lecz każdy z nich ma w dodatku unikatowy efekt, który może szczególnie pomóc w warzeniu eliksirów.
O efektach poszczególnych składników informują graczy księgi części. W grze znajdują się cztery typy efektu każdego składnika. To gracze decydują, których z nich chcą użyć podczas rozgrywki. Jedynie białe znaczniki nie posiadają swojej księgi.
Ich efekt jest za każdym razem taki sam: jeśli w kociołku gracza suma wartości białych znaczników przekroczy 7, eliksir eksploduje i pozbawia gracza części punktów. Kiedy rozpoczyna się warzenie eliksirów, gracze pojedynczo dobierają losowy pokaźnik ze swojego woreczka i umieszczają go w kociołku.
widoczniki posiadają różnorodne wartości, co decyduje o tym jak daleko zostanie odłożony znacznik. Na przykład pomarańczowy istotnik o wartości 1 odkładamy na pierwsze wolne pole, po ostatnim dołożonym wyraźniku, zielony pokaźnik o wartości 2, odkładamy dwa pola dalej, a niebieski istotnik o wartości 4 aż o cztery pola dalej.
Niektóre efekty elementów sprawiają,istotniki można odkładać dalej niż wskazuje na to wartość znacznika. Na przykład jedna z czerwonych ksiąg sprawia, że im więcej pomarańczowych wyraźników w kociołku, tym dalej będą odkładane czerwone znaczniki.
Im bardziej wypełniony kociołek tym więcej punktów zwycięstwa otrzyma gracz, a także otrzyma więcej monet, za które może nabyć kolejne widoczniki. Gracze tworzą po jednym eliksirze na rundę, kiedy każdy skończy uzupełnianie składników, przeprowadza się ewaluację.
Gracze dodają wtedy punkty zwycięstwa, kupują świeże znaczniki, mogą również wykonać akcję za posiadane rubiny. Następnie przechodzi się do kolejnej rundy i warzenie inicjuje się od początku. Gra kończy się po dziewięciu rundach.
Gracz, który będzie miał najwięcej punktów zostanie ogłoszony najlepszym szarlatanem. Mocne strony gry: przepięknie kolorowa oprawa graficznaproste do opanowania zasady rozgrywkiskładniki mogą zmieniać swoje działanie, ponad 2000 możliwych kombinacjibardzo wysoka regrywalnośćdoskonale się skaluje, nieprzeciętna równocześnie dla dwóch, trzech, jak i czterech graczywysokiej jakości wykonanie częścidodatkowy tryb rozgrywki dla innowacyjnych graczy "Szarlatani z Pasikurowic" zostali nagrodzeni prestiżowymi nagrodami: • Kennerspiel des Jahres dla zaawansowanej gry roku 2018, • Golden Geek dla najkorzystniejszej rodzinnej gry roku 2018.
Wszystko dzięki tak wielu możliwościom zmiany reguł gry! ZAWARTOŚĆ: 4 plansze graczy - kociołki1 plansza główna z torem punktacji i torem rund4 butelki4 woreczki8 wyraźników kropelek4 wyraźniki szczurów4 pokaźniki punktów20 rubinów12 ksiąg ze składnikami219 widoczników części24 karty wróżbity4 pieczęcie punktów zwycięstwakość bonusowaznacznik rundalmanach składnikówinstrukcja