ŚMIERTELNI WROGOWIE SZYKUJĄ SIĘ PRZECIWKO TOBIE. TWÓJ LUD JEST GOTOWY, żeby SPROSTAĆ WYZWANIU! STWÓRZ HISTORIĘ CYWILIZACJI.W twoich rękach spoczywa los jednej z pokaźnych cywilizacji. Podbijaj świeże terytoria, twórz wiekopomne wynalazki, rozwijaj naukę i kulturę.
Wybierz jedną z ośmiu zróżnicowanych nacji, każda ma swój nieszablonowy fason i wymaga innego podejścia. Prowadź swój lud tak, aby z małego plemienia barbarzyńców przekształcił się w solidne imperium. Uważaj jednak, zbyt gwałtowne zmiany prowadzą do buntów, które mogą zachwiać twoją cywilizacją, a zbyt wolny rozwój pozostawi cię w tyle za wrogami i pozostanie po was tylko wzmianka w annałach historii.Imperium: Antyk to gra karciana, w której prowadzimy wybraną przez siebie cywilizację, aby stała się dominującym imperium.
podczas gry dokonujemy wyborów dotyczących postępu naukowego i kulturalnego, podbijamy świeże ziemie i dbamy o równomierny rozwój. Każda z wybranych cywilizacji jest asymetryczna i może być dowolnie zestawiana.
Do wyboru mamy: Kartagińczyków, Celtów, Greków, Macedończyków, Persów, Rzymian, Scytów i Wikingów. W każdym pudełku odszukacie ponadto przeciwnika do rozgrywki solo.NOTKA HISTORYCZNAImperium to gra, której powłoka fabularna jest konkretnie oparta na dziejach narodów i im- periów pojawiających się w historii świata w okresie 3100 p.n.e.
1066 n.e. Pomimo że w początkowym etapie projektu skrupulatność historyczna i chęć wiernego odwzorowania znanych i zbadanych faktów były najwyższym priorytetem, to jednak w procesie two- rzenia stopniowo ustępowały miejsca potrzebom dobrania ich do mechaniki gry.
Mechanika budowania talii jest niewątpliwie całkowicie abstrakcyjna, a idea ciągłego i nieuniknionego przeobrażania się narodów w imperia jest w swojej istocie niezgodna z faktami historycznymi.Co więcej terminy występujące w grze, takie jak barbarzyńska, imperialna czy archaiczna, nie odnoszą się bezpośrednio do historii, a są terminami produkowanymi na zapotrzebowania me- chaniki gry.
Podobnie jak sformułowanie nacja nie określa niekiedy prawdziwych ludów znanych z historii świata. Atlantydzi, Arturianie czy Utopijczycy to fikcyjne, mityczne narody. Minojczycy, Grecy i Macedończycy, choć reprezentują różnorodne nacje, wywodzą się z antycznych ludów dzisiejszej Grecji i Macedonii.
Nacja Qin obejmuje nie tylko dynastię Qin, znaną z chińskiej historii, lecz także dynastię Zhou i Okres Walczących Królestw. Żadna z stosowanych w grze talii, reprezentujących nacje, nie jest w stanie w pełni oddać złożoności i bogactwa kulturowego i historycznego narodu, który reprezentuje.Akcesoria w komplecie: - 23 karty Kartagińczyków- 28 kart Celtów- 23 karty Greków- 23 karty Macedończyków- 23 karty Persów- 23 karty Rzymian- 24 karty Scytów- 26 kart Wikingów- 83 karty wspólne- Rynek składający się z 3 płytek- 1 karta przesilenia- 4 karty systemu- 21 żetonów zaznaczenia- 18 żetonów akcji- 6 żetonów trybu solo- 1 kość sześcienna- 39 żetonów zasobów- 39 żetonów populacji- 39 żetonów postępu...