Wyrusz w podróż i zbieraj dane o zwierzętach!
Od wyprawy Charlesa Darwina dookoła świata minęło 20 lat. Przyrodnik pisze teraz książkę „O powstawaniu gatunków" i chce zebrać nowe dane dotyczące życia zwierząt, zwłaszcza tych występujących na obszarach, na których nie prowadził badań, czyli w Ameryce Północnej, Azji i części Afryki. Sam nie jest już młody, a poza tym poświęca sporo czasu na pisanie i opiekę nad rodziną. Dlatego powierza tę misję badaczom poleconym przez Towarzystwo Królewskie w Londynie.
Śladami Darwina to prosta i przyjemna gra rodzinna oparta o zbieranie zestawów kafelków. W trakcie zabawy wcielacie się w młodych przyrodników, którzy właśnie weszli na pokład okrętu Beagle. Wyruszacie na wyprawę, podczas której będziecie badać przeróżne gatunki zwierząt, eksplorować teren i sporządzać mapy, publikować swoje odkrycia i formułować teorie. Każdy dąży do tego, żeby zdobyć więcej punktów zwycięstwa niż rywale, czyli posiadać największy wkład w powstanie dzieła Darwina!
Na czym to polega?
w trakcie rozgrywki uczestnicy wykonują kolejno swoje tury, a każda z nich składa się z 2 kroków:
- Badanie zwierzęcia lub inspirowanie się pracą postaci, podczas którego przyrodnik wybiera 1 z 3 kafelków z kolumny albo rzędu, przy którym znajduje się figurka okrętu Beagle, i umieszcza go w swoim brulionie.
- Podróż na okręcie Beagle, czyli przesunięcie figurki o odpowiednią liczbę pól w zależności od tego, który kafelek wybrał w poprzednim ruchu.
Każdy z kafelków przystępnych na planszy zapewnia jakiś bonus: czasem jest to stała ilość punktów, innym razem przedmioty, które będą punktowały w zależności od tego, ile ich mamy. Wpływające na siebie części są sercem całej gry, a ich umiejętne wykorzystanie przybliży nas do zwycięstwa. Bonusy otrzymujemy także za kończenie rzędów i kolumn oraz żetony teorii, które możemy zdobywać w trakcie gry.
Zabawa kończy się, gdy każdy z graczy umieści precyzyjnie 12 kafelków w swym brulionie. Zwycięża osoba, która zebrała najwięcej punktów po uwzględnieniu wszelkich premii.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To bardzo prosta pod względem zasad, a równocześnie maksymalnie angażująca gra w zbieranie zestawów. Jest dostępna dla nowych graczy, dajesporo możliwości strategicznych.
- Gra bezustannie zmusza nas do decydowania, jaki ruch będzie najistotniej opłacalny. Kończenie rzędów i kolumn zapewnia nam dodatkowe punkty, z drugiej strony zawsze, gdy przykryjemy jakiś kafelek innym, dostajemy żeton teorii, a wraz z nim bonusowe punkty na koniec gry. To od nas zależy, jaką strategię wybierzemy tym razem.
- mnogość przystępnych kombinacji kafelków zwierząt i postaci, a także dopełniające cele, które ukierunkowują nasze działania sprawiają, iż mamy do wypróbowania mnóstwo opcji, a poszczególne rozgrywki zasadniczo różnią się od siebie.
- W instrukcji odszukasz ciekawostki jednocześnie o życiu samego Darwina, jak i o przeróżnych gatunkach zwierząt, a kafelki pozwalają poznać miejsca ich występowania.
Zawartość pudełka:
- plansza
- 5 brulionów przyrodników
- 69 kafelków zwierząt i postaci
- 28 płytek teorii
- figurka okrętu Beagle
- żeton Darwina
- 41 różnorodnych żetonów
- materiałowy woreczek
- notes punktacji
- instrukcja
dopełniające informacje:
- ilość graczy: 2-5
- Wiek graczy: +8
- Długość rozgrywki: ok. 30 min
- Autor: Grégory Grard, Matthieu Verdier
- Wydawca: Rebel
- Ilustracje: Maud Briand, David Sitbon
- Wydanie: polskie
- Opis w BGG: BoardGameGeek