GRA O RYWALIZACJI ALCHEMIKÓW ODKRYWAJĄCYCH SEKRETY PRZYRZĄDZANIA TAJEMNYCH MIKSTUR
Oryginalny pomysł na grę, spektakularne wykonanie.
Tytuł z pierwszej setki prestiżowego rankingu BoardGameGeek.
W zestawie dodatkowa karta promocyjna z artefaktem.
Wiek: od 13 lat
liczba graczy: 2-4
Czas gry: ok. 120 minut
Wydawca: Rebel
Projektant: Matúš Kotry
Ilustrator: David Cochard
Wydanie: polskie
NA CZYM POLEGA GRA?
teraz dostałem mój nowy kociołek. Nareszcie moje laboratorium jest gotowe! Całe dnie zbierałem i suszyłem komponenty w oczekiwaniu na tę chwilę. Co by tu zmieszać najpierw? Mam korzystne przeczucie co do kruczego pióra i korzenia mandragory. No i ponoć ropucha nadaje się do wszelkiego. Ale z drugiej strony, co tam wiedzą inni? To moje laboratorium i moje badania! Kiedy opublikuję swoje teorie, to wszyscy będą przychodzić do mnie! Już ja im udowodnię, iż jestem najwybitniejszym umysłem zgłębiającym tajniki alchemii. No poprawnie, czas rozpalić ogień i zabrać się do pracy. W mętnej głębi kotła znaleźć można przecież wiedzę, obfitość i sławę.
Od dwóch do czterech graczy wciela się w rywalizujących alchemików chcących odkryć sekrety tej tajemnej sztuki. Punkty można zdobywać na rozmaite sposoby, lecz najwięcej otrzymuje się za publikację teorii - poprawnych teorii, warto dodać. I w tym leży problem.
Gracze zdobywają wiedzę przez miksowanie elementów i sprawdzanie wyników przy pomocy aplikacji skanującej karty na tablecie albo smartfonie. Dedukują, jak przyrządzić mikstury, które mogą sprzedać poszukiwaczom przygód. Zarobione złoto mogą wydawać na magiczne artefakty, które są nad wyraz solidne, lecz także szczególnie drogie. Publikujemy teorie, ośmieszamy i obalamy tezy przeciwników i zmagamy się z wyzwaniami, przy których zamiana ołowiu w złoto to betka!
Kiedy teorie graczy są publikowane albo odrzucane, ich reputacja idzie w górę i w dół. Na koniec gry reputacja zamieniana jest na punkty zwycięstwa. Punkty dostaje się także za artefakty i stypendia. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa.
Uwaga: Do gry w "Alchemików" potrzebna będzie trafna aplikacja na tablecie albo smartfonie. By ją zdobyć, należy zeskanować znajdujący się w instrukcji kod QR lub wejść tutaj: http://cge.as/ald. Aplikacja jest bezpłatna. Można też grać bez aplikacji, lecz jeden z graczy wtedy nie bierze udziału w rozgrywce, przejmując zadanie mieszania eliksirów.
Zawartość pudełka:
dwustronna plansza do gry • plansza teorii • plansza prezentacji • 4 zasłonki laboratorium • 4 trójkąty wyników • 4 plansze graczy • 6 kafli poszukiwaczy przygód • 2 kafle konferencji • 5 kafli stypendiów • 8 żetonów alchemonów • 104 żetony • wyników • 36 żetonów sztuk złota • 44 żetony pieczęci (zestaw 11 w każdym kolorze) • 6 żetonów konfliktów • wyraźnik gracza startowego • 8 kafli elementów • plansza mistrza gry • 40 kart komponentów • 22 karty przysług • 18 kart artefaktów • 16 kart ofert • 8 plastikowych flakoników (2 w każdym kolorze) • 24 plastikowe znaczniki (6 w każdym kolorze) • blok z tablicami dedukcji • 2 pojemniki na żetony • 8 woreczków strunowych
wymiary opakowania: 297 x 297 x 73 mm.
Do kart (97 szt.) można dokupić pasujące koszulki:
Mayday Mini Euro - opak. 100 szt.
Mayday Premium Mini Euro - niesprężyste, opak. 50 szt.
FFG Mini European - niesprężyste, opak. 50 szt.