Wampir: Maskarada - Wendeta Gra karciana Wersja: PL liczba graczy: 3 - 6 osoby Wiek: od 14 lat Czas gry: ok. 30 minut Wydawca: Galakta Projektant: Charlie Cleveland, Bruno Faidutti Chicago. Klejnot koronny Camarilli w Ameryce Północnej.
Książę Kevin Jackson umiejętnie zdobył władzę po brutalnej wojnie z wilkołakami i od jej zakończenia rządzi w mieście żelazną ręką. Spokrewnieni z Chicago utrzymują pozorny wnętrze, oficjalnie popierając Księcia.
Jednak w tajemnicy niektórzy z nich już rozpoczęli zakulisowe działania, dążąc do obalenia władcy… Wampir: Maskarada – Wendeta to asymetryczna rywalizacyjna gra karciana opierająca się na strategii, blefie i dedukcji, zaprojektowana poprzez uwielbianych twórców gier planszowych Charliego Clevelanda i Bruno Faiduttiego.
Od 3 do 5 graczy wcieli się w spiskujące wampiry walczące w różnych dzielnicach miasta o poparcie wpływowych popleczników, aby ostatecznie zawładnąć tronem Chicago. Każdy z graczy wcieli się w przedstawiciela jednego z wampirzych klanów (Brujah, Gangrele, Malkavianie, Nosferatu, Toreadorzy, Tremere, Ventrue).
Jako spiskujący wampir reprezentujący dany klan, waszym celem będzie pozyskanie jak największej liczby punktów wpływów, aby przejąć kontrolę nad miastem i stać się nowym Księciem. Na przestrzeni trzech rund gracze będą dokładać karty, a także żetony krwi, walcząc o poparcie popleczników w różnorodnych dzielnicach – zarówno ludzi, jak i Spokrewnionych – zdobywając tym samym wpływy i zyskując dostęp do ich zdolności specjalnych.
Z kolei nowe karty, dobierane z początkiem każdej rundy, pozwolą zaskakiwać przeciwników nowo nabytymi mocami. Zawartość pudełka: 7 arkuszy klanu 30 kart popleczników 35 kart ofiar 7 kart miejsc 8 kart relikwii 63 karty klanu 4 kafelki dzielnic 28 kafelków obszaru żeton ambicji 7 żetonów „wycofaj" 7 żetonów „zostań" 50 żetonów wpływów (15 o wartości 3 i 35 o wartości 1) 40 żetonów krwi (15 o wartości 3 i 25 o wartości 1) 8 żetonów Diabolizmu