Czarne Historie to zagadki logiczne, które rozwiązywać można w pojedynkę (jedna osoba zadaje zagadkę, druga rozwiązuje) albo w większej grupie (gdy zgaduje kilka osób). Po nitce do kłębka dochodzi się powoli, ponieważ opisywane przypadki bywają absurdalne, lecz w tej akurat edycji gry mamy do czynienia tylko z takimi, które wydarzyły się naprawdę. A prosto przekonamy się o tym, że życie bywa dziwniejsze niżeli wyobraźnia.
obfitym atutem gry jest to, iż można się nią cieszyć dosłownie wszędzie – w podróży, przy ognisku (byle tylko dostarczało ono tyle światła, aby odczytać tekst), na przerwie w szkole, a choćby w czasie spaceru. zestaw gromadzi 50 zagadek, które dostarczą rozrywki na długie godziny. Odkrycie rozwiązania każdej z nich to wielka satysfakcja, wyjątkowo, iż wyraźnie widzimy drogę, która wiodła do celu.
Czarne Historie wspaniale budują relacje w grupie, ćwiczą pamięć i uczą logicznego rozumowania, a także dedukcji na poziomie skomplikowanym do osiągnięcia poprzez większość innych gier. Z uwagi na charakter samych historii i na stopień komplikacji, gra asygnowana jest dla graczy w wieku powyżej 12 lat, za to właściwie bez ograniczenia co do ich liczby (choć instrukcja mówi o 15 osobach).