Anomalie rodem z radioaktywnych lejów po bombie rodzą potworności, o których nie śniło się przedwojennym naukowcom.
Mephisto to gigantyczny czerw, jedyna w swym rodzaju synteza ciała i stali, która stanowi zagrożenie nawet dla należycie uzbrojonych sił ekspedycyjnych. Skażony krater kusi jako szlak na skróty i źródło zasobów, ale nader niejednokrotnie staje się dla przybyszów cmentarzyskiem. Wejście na terytorium monstrum oznacza bowiem zmagania na jego zasadach, z mrowiem pułapek i podstępów z dawna czekających na ofiarę. To jak walka z całą armią, a nie z pojedynczą istotą!
Mephisto, zaprojektowany przez Michała Herdę jest już czwartym armypackiem. Jeśli zastanawiacie się jak może wyglądać armia zaprojektowana przez człowieka który stworzył Hexogłówki, to Mephisto jest dla was odpowiedzią.
w przypadku Mephisto cały ciężar ofensywy tej armii dźwiga na sobie jej sztab. Podobnie jak w sytuacji armii Dancer, ma on możliwość atakowania sztabów przeciwnika, jednak w całej armii nie odnajdziemy żadnej jednostki która mogła aby go w tym wyręczyć.
dodatkową siłę i efektywność ataku sztabu gwarantują w armii Mephisto Wszczepy. Wszczepy są nowym typym jednostki zezwalającym zapewnić Mephisto dopełniającą siłę, inicjatywę, a czasem i dodatkowe akcje osiągalne do wykonania na planszy. Wszczep Transmitera zezwala na wykonanie akcji Roszada, wszczep Ogona pozwoli odepchnąć jednostki przeciwnika. Dzięki Wszczepowi Szczęk będziemy mogli nawet wywołać bitwę nie posiadając żetonu bitwy na ręce.
Jak silne może być Mephisto? Wyłożenie wszelkich wszczepów Szponów na planszę pozwoli Mephisto atakować z potworną siłą 5, a to wciąż nie jest kres jego możliwości. Tak ogromna siła połączona z umieszczonymi na planszy, praktycznie pozbawionymi możliwości obrony Wszczepami, generuje na zupełnie nowe sytuacje i wymusza na graczu nowe podejście do strategii.
Przed wami Mephisto. Ucierane na przestrzeni lat schematy zostaną złamane.
dopełniające informacje:
Autor: Michał Herda
Wydawca: Portal Games
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska