Celem książki jest pokazanie znaczenia przestrzeni wyobraźni i kreatywności. Do rozwoju niezbędne jest otoczenie sprzyjające kreatywności i innowacjom. Nie ma oczywiście środowiska doskonałego, ale można formujeć żyzne warunki dla generowania nowych form, idei, wynalazków.
Myśl kształtuje naszą przestrzeń, która to z kolei wpływa na nasz mózg i myślenie. Wobec tego proponuję niewiele znaczący spacer po labiryncie kompilacyjnego i generatywnego myślenia, eksperyment eksploracji i eksploatacji wyobraźni, kreatywności i morfingu.
dodatkowo towarzyszyła mi chęć przełamania dominującego obecnie myślenia o edukacji, że jest to proces produkcyjny, mierzony i liczony, i którego rezultatem jest produkt końcowy, czytaj absolwent/absolwentka dostosowany do potrzeb rynku.
Uważam, że w ten sposób postępując i/lub przyzwalając robimy niepowetowaną krzywdę sobie, społeczeństwu i środowisku. Pragnąc uwolnić się od poczucia winy (nawet w minimalnym stopniu) napisałam książkę, która jest „transdycyplinarną i synektyczną prowokacją intelektualną" oraz propozycją budowania modeli sprężystej edukacji obywatelskiej.