Zdjęcia Wiedzochłonne usługi biznesowe w polsce i innych krajach unii europejskiej marki Anna skórska
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Wiedzochłonne usługi biznesowe w polsce i innych krajach unii europejskiej (Anna Skórska)
Do kupienia w: Marka: Anna Skórska
30,88 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Wiedzochłonne usługi biznesowe w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej Autor Anna Skórska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN...
Prezentowany w naszejporownywarce produkt Wiedzochłonne usługi biznesowe w polsce i innych krajach unii europejskiej marki Anna skórska dostępny jest w TaniaKsiazka.pl w świetnej cenie wynoszącej 30,88 zł. Oferta ta jest rezultatem szerokiego porównania olbrzymiej ilości sklepów i hurtowni online.
Podstawowe cechy
ISBN
9788372467539
Autor
Anna skórska
Sprawdź promocyjne oferty na Wiedzochłonne usługi biznesowe w polsce i innych krajach unii europejskiej marki Anna skórska
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Wiedzochłonne usługi biznesowe w polsce i innych krajach unii europejskiej marki Anna skórska jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Wiedzochłonne usługi biznesowe w polsce i innych krajach unii europejskiej marki Anna skórska (sklep TaniaKsiazka.pl)
30,88 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane o zmianach cen i dostępności towaru zastosowane w naszej klasyfikacji są synchronizowane praktycznie w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł Wiedzochłonne usługi biznesowe w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej Autor Anna Skórska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7246-753-9 Rok wydania 2012 Katowice liczba stron 284 Format pdf Spis treści WSTĘP 9
Rozdział I. PRZEMIANY SEKTORA USŁUG WE WSPÓŁCZESNYCH GOSPODARKACH 15 1.1. Serwicyzacja gospodarki – praca w gospodarce industrialnej i postindustrialnej 15 1.2. Usługi w gospodarce wiedzy – próba zdefiniowania i systematyzacji podstawowych pojęć 19 1.2.1. Pojęcie i koncepcja usług 21 1.2.2. Parametry usług – stare i świeże paradygmaty 26 1.2.3. Klasyfikacje usług według wybranych kryteriów 30 1.2.4. Klasyfikacje systemowe 38 1.3. Sektor usług jako obszar badań w ekonomii 43 1.3.1. Trójsektorowa struktura gospodarki według Clarka-Fishera 48 1.3.2. Skuteczność usług w teorii Baumola 52 1.3.3. Współczesne wyjaśnienia przyczyn rozwoju sektora usługowego 55 1.3.4. Sposoby pomiaru oraz kryteria oceny wielkości, struktury i zmian zachodzących w sektorze usług 59 1.3.5. Struktura gospodarki i rozwój sektora usług w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej 60 1.4. Koncepcja nauki o usługach – podejście interdyscyplinarne 70
Rozdział II. WIEDZOCHŁONNE USŁUGI BIZNESOWE – KONCEPCJA I CHARAKTERYSTYKA KIBS 76 2.1. Usługi biznesowe jako podstawa wyodrębnienia KIBS 76 2.1.1. Usługi biznesowe w enumeratywnych klasyfikacjach międzynarodowych, a także ujęciu PKD 80 2.1.2. Teoretyczne i empiryczne wyjaśnienie przyczyn rozwoju usług biznesowych 84 2.2. Wiedzochłonne usługi biznesowe (KIBS) w gospodarce usługowej 93 2.2.1. Wiedza i jej wkład w procesy usługowe jako kryterium definiowania KIBS 97 2.2.2. Wiedzochłonność – sposoby pomiaru wiedzy 100 2.2.3. Pracownicy wiedzy i ich rola w sektorze KIBS 106 2.2.4. Kupujący jako koproducenci KIBS 111 2.2.5. Przestrzenne zróżnicowanie KIBS 115 2.2.6. KIBS w ujęciu klasyfikacji ISIC i PKD 2007 117 2.2.7. Typologie KIBS 121
Rozdział III. DETERMINANTY ROZWOJU SEKTORA KIBS I JEGO innowacyjnOŚĆ 126 3.1. Uwarunkowania rozwoju KIBS 126 3.1.1. Rozwój technice informacyjno-komunikacyjnych 128 3.1.2. Internalizacja i globalizacja usług KIBS 130 3.1.2.1. Outsourcing usług 136 3.1.2.2. Offshoring usług 141 3.1.3. Deregulacja i prywatyzacja 147 3.1.4. Sprężystość organizacji a rozwój KIBS 148 3.2. Progresywność KIBS – ujęcie koncepcyjne 150 3.2.1. Innowacje w usługach – sposoby definiowania 154 3.2.2. Podstawowe podejścia badania innowacji w usługach 157 3.2.3. Modele innowacji usług 160 3.2.4. Warianty innowacji w KIBS i ich klasyfikacje 162 3.2.5. Egzo- i endogeniczne źródła rozwoju innowacji w KIBS 164 3.2.6. Funkcje KIBS w systemach innowacji 167 3.2.7. Metodologiczne problemy pomiaru postępowości KIBS 171 3.2.8. Bariery rozwoju postępowości KIBS 175 3.2.9. Instrumenty wspierania KIBS w ramach proinnowacyjnej polityki w sektorze usług 176
Rozdział IV. ROZWÓJ KIBS W POLSCE I INNYCH KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ 180 4.1. Badania KIBS – problemy metodologiczne 180 4.2. Zatrudnienie i wartość dodana jako podstawowe wskaźniki zmian wewnątrzsektorowych 182 4.3. Struktura i przeobrażenia KIBS w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej 186 4.3.1. Usługi komputerowe 192 4.3.2. Działalność badawczo-rozwojowa 195 4.3.3. Działalność prawnicza, rachunkowo-księgowa, badanie rynku i opinii publicznej, doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania 199 4.3.4. Działalność w zakresie architektury i inżynierii i badania i analizy technologiczne 202 4.3.5. Reklama 204 4.3.6. Rekrutacja i udostępnianie pracowników 207 4.4. Koncepcja i problemy pomiaru sprawności usług 210 4.4.1. Źródła wzrostu sprawności w sektorze usług 217 4.4.2. Kapitał ludzki w sektorze KIBS w Polsce 225 4.4.3. Wydajność a zatrudnienie 228 4.4.4. Wydajność pracy w KIBS w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej 232 4.5. Scenariusze rozwoju KIBS w Polsce 237
PODSUMOWANIE 247 LITERATURA 255 SPIS RYSUNKÓW 281 SPIS TABEL 283
Parametry
ISBN
9788372467539
Autor
Anna skórska
Ilość stron
284
Rok wydania
2012
Kategoria
E-booki
Producent
Anna Skórska
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Monika A.
26.11.2024
Czy chcesz podać nam recenzję i opinię na temat produktu **producer
Jeżeli tylko miałeś sposobność skorzystać z oferowanego produktu Wiedzochłonne usługi biznesowe w polsce i innych krajach unii europejskiej marki Anna skórska podeślij nam swoją opinię lub recenzję. Wskaż jakie są Twoje wrażenia z korzystania, czy nie żałujesz zakupu produktu oraz czy relacja cena / jakość jest dla Ciebie satysfakcjonująca.