Tytuł Przedsiębiorczość i zarządzanie w nieznacznej i średniej firmie Podtytuł Teoria i praktyka Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-135-8 Rok wydania 2016 Wydanie 1 liczba stron 684 Format pdf Spis treści Wstęp (Renata Lisowska, Jarosław Ropęga) 7
Rozdział 1. Przedsiębiorczość. Zagadnienia ogólne (Jarosław Ropęga) 13
Rozdział 2. Specyfika funkcjonowania i rozwoju niewiele znaczących i średnich przedsiębiorstw (Renata Lisowska) 47
Rozdział 3. Rozwój kompetencji przedsiębiorczych (Katarzyna Januszkiewicz, Tomasz Czapla) 73
Rozdział 4. Prawne aspekty i procedury formalno-prawne uruchomienia działalności gospodarczej (Sybilla Graczyk) 93
Rozdział 5. Rachunkowość drobnych i średnich przedsiębiorstw (Ewa Walińska, Sławomir Jędrzejewski) 129
Rozdział 6. Zarządzanie podatkami w drobnych i przeciętnych przedsiębiorstwach (Jacek Kalinowski) 181
Rozdział 7. Ocena sytuacji finansowej śladowego i średniego przedsiębiorstwa (Jacek Gad) 235
Rozdział 8. Wycena akcji i udziałów MSP (Grzegorz Urbanek) 255
Rozdział 9. Zarządzanie strategiczne w niewiele znaczących i średnich przedsiębiorstwach (Zbigniew Matyjas) 291
Rozdział 10. Modele biznesowe nieznacznych i przeciętnych przedsiębiorstw (Robert Kozielski) 319
Rozdział 11. Zarządzanie ludźmi w niedużych i przeciętnych przedsiębiorstwach (Joanna Cewińska, Katarzyna Wojtaszczyk) 351
Rozdział 12. Innowacje w minimalnych i średnich przedsiębiorstwach (Magdalena Ratalewska, Edward Stawasz) 387
Rozdział 13. Inwestycje w śladowych i średnich przedsiębiorstwach (Jerzy Różański, Dorota Starzyńska) 423
Rozdział 14. Transfer technologii w niepokaźnym i średnim przedsiębiorstwie (Dariusz M. Trzmielak) 453
Rozdział 15. Marketing w minimalnych i przeciętnych przedsiębiorstwach (Małgorzata Grzegorczyk, Magdalena Ratalewska) 491
Rozdział 16. Logistyka w niewiele znaczących i średnich przedsiębiorstwach (Joanna Piorunowska-Kokoszko) 515
Rozdział 17. Niewielkie i przeciętne przedsiębiorstwa w Internecie (Małgorzata Grzegorczyk, Magdalena Ratalewska) 557
Rozdział 18. Ekspansja międzynarodowa drobnych i średnich przedsiębiorstw (Wojciech Popczyk) 585
Rozdział 19. Zewnętrzne źródła finansowania niewielkich i średnich przedsiębiorstw (Paweł Głodek, Magdalena Wiśniewska) 621
Rozdział 20. Instytucjonalne otoczenie biznesu (Monika Fabińska) 653
Autorzy 683