Turystyka motocyklowa w Polsce jest stosunkowo młodym, ale dynamicznie rozwijającym się zjawiskiem społeczno-gospodarczym. Jeszcze dekadę temu turyści motocyklowi stanowili niszę rynkową, która nie ulegała wpływom otoczenia makroekonomicznego. Popyt na usługi i produkty niezbędne do uprawiania turystyki motocyklowej był sztywny. Zbiegiem czasu, turystyka motocyklowa zyskuje coraz więcej sympatyków. Liczba uczestników tego sposobu spędzania czasu wolnego wyraźnie rośnie, a branża turystyki motocyklowej w Polsce zyskuje na znaczeniu. Staje się tak typowo ze względu na zauważalne zmiany dotyczące rosnącej liczby uprawiających ją turystów oraz wzrost liczby motocykli na polskich drogach. Ten błyskawicznie rosnący rynek nie doczekał się do tej pory opracowań naukowych, określających jego ramy, zasięg, znaczenie i perspektywy rozwoju. Nie był także przedmiotem badań nad zachowaniami konsumentów uprawiających turystykę motocyklową. Najczęściej z tego powodu autor podjął się niniejszego tematu, posiadając zamiar szczegółowego rozpoznania zjawiska, jakim jest turystyka motocyklowa w Polsce. Autor żywi nadzieję, iż niniejsza pozycja spotka się z uznaniem wielu środowisk związanych z turystyką i rynkiem motocykli. Szybki rozwój turystyki motocyklowej w Polsce, wzbudza coraz obszerniejsze zainteresowanie kręgów naukowych. Dlatego niniejszą pozycję kieruje się do wykładowców i studentów kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem w Polsce. Poruszona problematyka powinna także wzbudzić zainteresowanie osób zawodowo związanych z branżą turystyczną, jako źródło wiedzy o nowym, nierozpoznanym dotychczas zjawisku w Polsce, jakim jest turystyka motocyklowa. Autor liczy także na zainteresowanie poruszoną motywem wśród uczestników szeroko pojętej branży motocyklowej w Polsce. Przedstawione zagadnienia, wzbogacone empirią, mogą być także {pomocn|przydatn)e praktykom gospodarczym funkcjonującym w branży turystycznej i motocyklowej.
Tytuł Turystyka motocyklowa w Polsce. Charakterystyka zjawiska i konsumentów. Prognoza rozwoju Autor Artur Biedroń Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-460-8 Rok wydania 2011 Liczba stron 215 Format pdf Spis treści
Wprowadzenie
1. Miejsce turystyki motocyklowej w nauce o turystyce
1.1. Pojęcia i rodzaje turystyki
1.2. Turystyka kwalifikowana
1.3. Turystyka motocyklowa jako forma turystyki kwalifikowanej
2. Charakterystyka rynku turystycznego w wybranych krajach europejskich z uwzględnieniem turystyki motocyklowej
2.1. Aktywność konsumentów na rynku usług turystycznych w Polsce
2.2. Charakterystyka bazy turystycznej w wybranych krajach europejskich pod względem atrakcyjności dla turysty motocyklowego
2.3. Miejsca docelowe podróży mieszkańców wybranych krajów europejskich w turystyce wypoczynkowej i motocyklowej
3. Polski konsument jako uczestnik rynku turystyki motocyklowej
3.1. Konsument i jego potrzeby
3.2. Charakterystyka konsumenta na rynku usług turystyki motocyklowej w Polsce. Opracowanie własne
3.3. Zachowania konsumenta na rynku usług turystyki motocyklowej w Polsce. Opracowanie własne
4. Rynek nowych motocykli jako determinanta zachowań konsumentów usług turystycznych dla motocyklistów
4.1. Rozwój przemysłu motocyklowego na świecie
4.2. Produkcja i tabor motocykli w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej
4.3. Sprzedaż nowych motocykli w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej
4.4. Motocykle turystyczne na rynku nowych motocykli w Polsce i w Niemczech – analiza porównawcza
4.5. Profil nabywców nowych motocykli w Polsce w świetle badań własnych
5. Perspektywy rozwoju turystyki motocyklowej w Polsce. Wyniki badań własnych
5.1. Rozwój rynku turystyki motocyklowej w opinii ekspertów
5.2. Prognoza rozwoju turystyki motocyklowej w Polsce – wnioski z badań
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel