Książka stanowi uzupełnienie wcześniejszych opracowań autorów: Założyć producenta i nie zbankrutować. Aspekty prawne, a także Założyć firmę i nie zbankrutować. Aspekty zarządcze – napisanych pod redakcją Sławomira Sojaka (Difin 2009). Zawiera opis kilkunastu przypadków firm o ugruntowanej pozycji rynkowej, firm już nieistniejących oraz podmiotów dopiero inicjujących działalność. Prezentacja każdego z przypadków składa się z trzech części: wprowadzenia, części znaczącej i pytań i poleceń do rozwiązania. Wprowadzenie zawiera krótki opis problemu, cel dydaktyczny, literaturę konieczną do analizy oraz przedmiot akademicki, na którym dany przypadek może być analizowany – ze wyznaczoniem liczby godzin dedykowanych na analizę. Konwencjonalne ćwiczenia różnią się od analizy przypadków, dlatego wprowadzeniem do szczegółowych analiz jest rozdział wskazujący, w jaki sposób można wykorzystywać analizę przypadków w edukacji akademickiej.
Tytuł Założyć producenta i nie zbankrutować. Studia przypadków Autor Sławomir Sojak Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-539-1 Rok wydania 2010 liczba stron 191 Format pdf Spis treści
Wstęp. Zastosowanie analizy przypadków w edukacji akademickiej
Sławomir Sojak
PRZYPADEK 1. Poznaj przyszłą sytuację finansową, zanim rozpoczniesz działalność na własny rachunek
Piotr Kozak
PRZYPADEK 2. Lecznica dla zwierząt – jak pozyskać dotację z UE na rozwój mikro przedsiębiorstwa?
Maria Kola-Bezka
PRZYPADEK 3. Państwo Gawlikowie, czyli gdzie pracować – w Polsce czy w znacznej Brytanii?
Aleksandra Banaszkiewicz, Ewa Makowska
PRZYPADEK 4. Infobroker – zawód przyszłości?
Aleksandra Banaszkiewicz, Ewa Makowska
PRZYPADEK 5. Dynamika problemów personalnych w firmie branży IT
Kamil Zawadzki
PRZYPADEK 6. Pozapłacowe instrumenty motywowania pracowników w firmie ProGaz
Monika Maksim
PRZYPADEK 7. Jednoręki bandyta, czyli kto traci, a kto zyskuje?
Sławomir Sojak, Katarzyna Węgrzynowska
PRZYPADEK 8. Rachunek kosztów upadłości
Sławomir Sojak, Małgorzata Trojanek
PRZYPADEK 9. Ocena przedsięwzięcia inwestycyjnego marki ROLPOL
Marlena Ciechan-Kujawa, Katarzyna Goldmann
PRZYPADEK 10. Ocena sytuacji finansowej hotelu Warszawianka
Marlena Ciechan-Kujawa, Katarzyna Goldmann
PRZYPADEK 11. Ocena biznesplanu marki WOOD
Marlena Ciechan-Kujawa, Katarzyna Goldmann
PRZYPADEK 12. Wydajność modeli analizy dyskryminacyjnej w ocenie zagrożenia upadłością przedsiębiorstw
Marlena Ciechan-Kujawa, Katarzyna Goldmann
PRZYPADEK 13. VICTOR – specjalizacja czy dywersyfikacja produkcji?
Sławomir Sojak
PRZYPADEK 14. TOURNÉE – jak nie dać się wchłonąć największym?
Sławomir Sojak
PRZYPADEK 15. Przejście z podatkowej księgi przychodów i rozchodów na księgi rachunkowe
Maria Jankowska