Książka powstała z myślą o potrzebie ukazania rozmaitego kontekstu badania grup artystycznych i przybliżeniu historii wybranych kolektywów. Niniejszy tom jest pierwszym i zarazem otwierającym kolekcję monografii poświęconych grupom artystycznym. Zadanie, które sobie postawiliśmy – poza pokazaniem specyfiki solidnych ugrupowań – ma zapoczątkować dyskusję ukierunkowaną na wypracowanie założeń teoretyczno-metodologicznych badania świata sztuki z perspektywy działania grupowego.
*
W polskiej socjologii brakuje prac dotyczących grup artystycznych […]. Recenzowana książka wypełnia zatem pewną lukę i może stanowić zaczyn kolekcji dotyczącej grup artystycznych i socjologicznych aspektów funkcjonowania artystów czy zespołów muzycznych w polskim społeczeństwie.
dr hab. Radosław Kossakowski, prof. UG
Monografia jest napisana bardzo przystępnym językiem. Czyta się ją z niekłamaną przyjemnością, co odsłania wręcz reporterskie zaangażowanie Autorów. Ów bardzo czytelny i komunikatywny język nie stoi w sprzeczności z głębokością przekazu i wyjątkowo prawidłowym osadzeniem teoretycznym pracy.
dr hab. Magdalena Szpunar, prof. UJ