Wystąpienia perswazyjne to książka, którą bezwzględnie powinny przeczytać wszystkie osoby zainteresowane poprawą umiejętności w zakresie wygłaszania publicznych przemówień, prezentowania własnych idei, przekonywania do swych racji.
Ten krąg obejmuje nie tylko rzeczników firm i personel działów public relations, polityków czy zawodowych mówców, ale także wszelkich, którzy wiedzą,za każdym razem mogą znaleźć się w takiej (czasem niespodziewanej) sytuacji.
nad wyraz ważna jest świadomość, że można nauczyć się, jak ze swobodą oraz pewnością siebie wygłosić mowę okolicznościową czy przeprowadzić wspaniałe wystąpienie. W swej książce autorka zwróciła uwagę na najróżniejsze aspekty przygotowań do dłuższej wypowiedzi na forum – od właściwego przygotowania merytorycznej zawartości wystąpienia, przez wygląd, modulację głosu i sposób zachowywania się prelegenta w sali prezentacyjnej, aż po szczegółowe dopracowanie komponentów wizualnych (równocześnie wzbogacających prezentację, jak i rozdawanych jej uczestnikom).
Wyjaśniła, jak nawiązywać i utrzymywać kontakt z audytorium, a także reagować na zapotrzebowania słuchaczy, jak radzić sobie w sytuacjach niełatwych i kłopotliwych, jak nadzorować porządku wystąpienia i nie dać się zbić z tropu.
Podkreśliła także konieczność stałej pracy nad swym wizerunkiem osobistym, a na dodatek wskazała najważniejsze zasady współpracy z dziennikarzami oraz kwestie związane ze specyfiką występowania przed kamerą.
Wystąpienia perswazyjne powinny być lekturą obowiązkową dla każdego prelegenta, wykładowcy, polityka, menedżera… i każdego, kto chce albo musi choć raz wystąpić publicznie. Umiejętność występowania publicznego, przemawiania i wygłaszania mów w rozmaitych okolicznościach, prezentowania opinii oraz przekonywania do swych idei to element, bez którego nie sposób wyobrazić sobie współczesnego lidera, menedżera, polityka.
Okazuje się,obecnie nie starczy już po prostu mówić, głosić czy pokazujeć: należy czynić to w sposób trafny i dostosowany do pragnień odbiorców, a typowo interesujący, niebanalny i obrazowy.
Czy trudno jest mówić tak, by osiągnąć zamierzony cel? Czy można przemawiać w sposób, który zapewni nam nie tylko uwagę i zainteresowanie słuchaczy, lecz także ich szacunek? Jak zniewolić swoją mową i olśnić wystąpieniem? Czy trudno jest oczarować, a nawet porwać publiczność? W jaki sposób wydajnie przekonać innych do swych poglądów, wzbudzić poklask i wywołać entuzjazm? Elżbieta Żurek"