Książka KOMUNIKACJA WIZUALNA. PostępowE NARZĘDZIA stanowi kompendium uporządkowanej, podstawowej wiedzy z zakresu reklamy, brandingu i public relations. Autorka, Ewelina Witek - specjalistka w dziedzinie nowych miedów, opisuje w niej swoje działania badawcze, skupiając się zwykle wokół nowych narzędzi użytkowanych obecnie w auidowizualności. Do tych działań Autorka nie boi się włączyć progresywnej telewizji, współczesnego kina, teatru postdramatycznego, także Internetu, a w szczegóności portali społecznościowych, gier komuterowych (grywalizacja), sprzętów przenośnych (smartofony, tablety itp.) Sugeruje także, że wkrótce jedynym ograniczeniem w komunikacji wizualnej z zastosowaniem innowacyjnych narzędzi będzie wyobraźnia i kreacja pracownika marektingu. Zawarte w książce treści jej adresatem czynią jednocześnie studentów wydziałów komunikacji, a także kadrę zarządzającą, pracowników reklamy i marketingu.