Zdjęcia Szkice do teorii wychowania kreatywnego marki Andrzej j. sowiński
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Szkice do teorii wychowania kreatywnego (Andrzej J. Sowiński)
Do kupienia w: Marka: Andrzej J. Sowiński
25,41 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Szkice do teorii wychowania kreatywnego Autor Andrzej J. Sowiński Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-407-8 Rok wydania 2013 Kraków Wydanie 1 liczba stron 274 Format epub Spis...
Prezentowany towar Szkice do teorii wychowania kreatywnego marki Andrzej j. sowiński kupisz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę promocyjnej cenie 25,41 zł. Promocja ta stanowi efekt kompleksowej analizy wielu sklepów i hurtowni w naszej bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788378504078
Autor
J. andrzej sowiński
Sprawdź promocyjne oferty na Szkice do teorii wychowania kreatywnego marki Andrzej j. sowiński
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Szkice do teorii wychowania kreatywnego marki Andrzej j. sowiński jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Szkice do teorii wychowania kreatywnego marki Andrzej j. sowiński (sklep TaniaKsiazka.pl)
25,41 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat cen i dostępności produktu zastosowane w klasyfikacji pobierane są prawie w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł Szkice do teorii wychowania kreatywnego Autor Andrzej J. Sowiński Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-407-8 Rok wydania 2013 Kraków Wydanie 1 liczba stron 274 Format epub Spis treści Wstęp 9 Przedmowa 13
Rozdział 1 Prymarność wychowania w rodzinie
1.1. Uwarunkowania autonomii wychowawczego funkcjonowania rodziny 15 1.1.1. Rodzina jako środowisko życia i wychowania 15 1.1.2. Podmiotowy walor wychowania rodzinnego 21 1.1.3. Psychospołeczna przestrzeń rodziny 24 1.2. Rodzina jako wartość w orientacji życiowej młodzieży 26 1.2.1. Wychowanie moralne a wartości 26 1.2.2. Rodzina w hierarchii wartości. Wyniki badań 30 1.2.3. Rodzina jako wartość autoteliczna i źródło wartości 33 1.2.4. Orientacja prorodzinna 35 1.3. Nauki edukacyjne o wychowaniu do życia w rodzinie 39 1.3.1. Zadania nauk edukacyjnych a swoistość wychowania w rodzinie 39 1.3.2. Funkcja edukacyjna i demaskatorska nauk edukacyjnych 43
Rozdział 2 Rozwój moralny człowieka w aspekcie podmiotowości
2.1. Niepełnosprawność w dziedzinie moralnej z perspektywy podmiotu 47 2.1.1. Niepełnosprawność moralna zawiniona i niezawiniona 47 2.1.2. Przesłanki prakseologiczno-etyczne zjawiska niepełnosprawności 50 2.1.3. Sprawność moralna osób niepełnosprawnych 53 2.1.4. Niepełnosprawność moralna osób sprawnych 56
2.2. Podmiotowość w wychowaniu i samowychowaniu 60 2.2.1. Idea podmiotowości 60 2.2.2. Podmiotowy charakter stosunku wychowawczego 62 2.2.3. Kategorie „podmiot" i „przedmiot" w piśmiennictwie pedagogicznym 67 2.2.4. Interpretacja relacji podmiot – przedmiot w wychowaniu i samowychowaniu 70 2.2.5. Typologia wychowania w kontekście podmiotowości (kształt) 75
Rozdział 3 Trud autokreacyjny
3.1. Koncepcja samowychowania młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II. Próba rekonstrukcji 81 3.1.1. Ogólna charakterystyka koncepcji „więcej być" 81 3.1.2. Struktura samowychowania w ujęciu Jana Pawła II 85 3.1.3. Znaczenie i aktualność samowychowania 94 3.2. O pracy studenta nad sobą 95 3.2.1. Metodologiczne ujęcie problematyki samokształcenia i samowychowania 95 3.2.2. W kierunku integracji procesów samokształcenia i samowychowania 97 3.2.3. Struktura pracy nad sobą (kształt) 99 3.2.4. Studiowanie a praca nad sobą 101
Rozdział 4 Aksjologiczne i etyczne problemy wychowania i samowychowania
4.1. Ideały i cele wychowania wobec wartości transcendentnych 105 4.1.1. Człowiek w świecie wartości 105 4.1.2. Wartości a cele życia 107 4.1.3. Wartości a cele wychowania i samowychowania 109 4.1.4. Ideał wychowania a wartości i cele 111 4.2. Idea pracy nad sobą w poglądach młodzieży 114 4.2.1. Idee pedagogiczne 114 4.2.2. Świadomość idei pracy nad sobą 117 4.3. Literatura i media w perspektywie pedagogicznej 120 4.3.1. Literatura i media wobec zagrożeń 120 4.3.2. Relacja: literatura – medium – człowiek 123 4.3.3. Literatura i media objęte stosunkiem wychowawczym 125
Rozdział 5 Literackie inspiracje autokreacji
5.1. Literacki wzór monologu kreatywnego 129 5.1.1. Monolog wewnętrzny 129 5.1.2. Warunki monologu kreatywnego 131 5.1.3. Efekty monologu kreatywnego 137 5.2. Podmiotowy charakter dialogu wychowawczego 138 5.2.1. O potrzebie dialogu 138 5.2.2. Rodzaje i odmiany dialogu 140 5.2.3. Kształt wybranych typów dialogu wychowawczego 142 5.2.4. Podmiotowy dialog wychowawczy 144 5.2.5. Spotkanie i dialog 146 5.3. Cisza i milczenie – implikacje pedagogiczne 147 5.3.1. Natura ciszy 147 5.3.2. Odmiany i funkcje milczenia 150
Rozdział 6 Charakter aktywności wolnoczasowej
6.1. Dobrowolność zachowań wolnoczasowych 153 6.1.1. Dobrowolność uczestnictwa 153 6.1.2. Dobrowolność uczestnictwa w grupie 155 6.1.3. Dobrowolność uczestnictwa a samowychowanie 158 6.2. Ekspresja w wychowaniu i samowychowaniu 162 6.2.1. Ekspresja w wychowaniu 162 6.2.2. Ekspresja w samowychowaniu 166 6.2.3. Wychowawca wyzwalający ekspresję 169
Rozdział 7 Czas wolny ważny dla rozwoju człowieka
7.1. Autokreacja w sferze aktywności fizycznej 173 7.1.1. Wychowanie fizyczne jako dziedzina teorii wychowania 173 7.1.2. Praca nad sobą w aktywności fizycznej 177 7.1.3. O kulturze fizycznej człowieka 179 7.2. W poszukiwaniu ideału osobowości wolontariusza 183 7.2.1. Działalność związana z wolontariatem, wolontariat, wolontariusz 183 7.2.2. Osobowość wolontariusza 187 7.2.3. Ideał a charakter człowieka 191
Rozdział 8 Kreator edukacji wyzwalającej
8.1. Nauczyciel w roli wychowawcy klasy 195 8.1.1. Zagrożona wychowawcza funkcja szkoły 195 8.1.2. Rola wychowawcy klasy i jej model 197 8.1.3. Model jako wizja normatywna 202 8.2. Samopoznanie nauczyciela-wychowawcy w kontekście jego kompetencji pedagogicznych 204 8.2.1. Znaczenie samopoznania 204 8.2.2. Samopoznanie i samowiedza 206 8.2.3. Pojęcie i model kompetencji pedagogicznych 212 8.2.4. Kompetencje dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze 215
Rozdział 9 Państwo – patriotyzm – wychowanie
9.1. Państwo jako podmiot wychowania patriotycznego 221 9.1.1. Zdrowe państwo – podmiot wychowania 221 9.1.2. Państwo a naród 223 9.1.3. Wychowanie patriotyczne 225 9.1.4. Stosunek państwa do innych podmiotów wychowania 228 9.2. Patriotyzm – wymiar osobowej tożsamości 232 9.2.1. Patriotyzm jako wartość kultury narodowej 232 9.2.2. Tożsamość osobowa a patriotyzm 235 9.2.3. Walor patriotyzmu w ideale wychowania 237
Rozdział 10 Wartości kultury akademickiej
10.1. Kultura akademicka w perspektywie pedagogicznej 241 10.1.1. Normatywy charakter kultury akademickiej 241 10.1.2. Związki kultury z wychowaniem i pedagogiką 243 10.1.3. Ku pedagogice szkoły wyższej 245 10.2. Prawda i profesjonalizm w kulturze akademickiej 249 10.2.1. Prawda w przestrzeni wyższej edukacji 249 10.2.2. Relacja: prawda – profesjonalizm – perfekcjonizm 252 10.3. Wiedza i mądrość w edukacji akademickiej 254 10.3.1. Wiedza – atrybut szkoły wyższej 254 10.3.2. Mądrość jako wartość kultury akademickiej 257
Bibliografia 261 Spis rysunków i tabel 273
Parametry
ISBN
9788378504078
Autor
J. andrzej sowiński
Wydawnictwo
Impuls
Ilość stron
274
Rok wydania
2013
Tematyka
Humanistyczne
Kategoria
E-booki
Producent
Andrzej J. Sowiński
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Barbara D.
29.11.2024
Każda nadesłana opinia użytkownika ma dla sklepu duże znaczenie
Jeśli korzystać z produktu Szkice do teorii wychowania kreatywnego marki Andrzej j. sowiński podziel się z nami swoją subiektywną oceną lub opinią. Powiedz jakie są Twoje z użytkoania, czy możesz zarekomendować produkt oraz czy relacja jakość / cena jest wystarczająca.