Kiedy przyciśnie nas bieda, kryzys i ból istnienia, na przekór wszystkiemu uciekamy w świat żartu i beztroski. Ruszamy do kabaretu, by zobaczyć jak artyści kpią w żywe oczy z tych, którzy zgotowali nam kłopoty. W kabarecie jest wszystko: piosenka, poezja i pieprzny dowcip. Nie dziwota, „kabaret" to przecież nazwa zestawu naczyń z przyprawami - sól z pieprzem, coś dla smaku. Dla każdego coś miłego.
Polski kabaret mocno się zmienił poprzez ponad stulecie swego istnienia. Zaczęło się od krakowskiego „Zielonego balonika" wzorującego się na paryskich kabaretach z Montmartre’u. W Polsce międzywojennej kabaret przybrał formę teatrzyku, oscylującego między rewią a klasycznym kabaretem. Podstawą były: literackie teksty najwyższej próby, gwiazdorskie aktorstwo i fachowa konferansjerka. Z kolei po drugiej wojnie światowej kabaret przejął rolę politycznego odgromnika – jednocześnie montowanego przez niepokornych twórców, jak i poprzez władze polityczne. Na scenach kabaretowych występowała śmietanka aktorska, a cięte, złośliwe i pełne aluzyjnych treści teksty pisali znani autorzy.
Po odzyskaniu wolności można było mówić już wszystko i o wszelkich. Część kabareciarzy poszła do polityki, a niektórzy znani, szanowani, a niepokorni dorobili się literek TW przed nazwiskiem.