Tytuł Dydaktyka szkoły wyższej o profilu medycznym Autorzy Agnieszka Bąk, Beata Białkowska, Katarzyna Herda-Płonka Język polski Wydawnictwo PZWL ISBN 978-83-200-5239-8 Rok wydania 2016 Warszawa ilość stron 196 Format epub, mobi Spis treści 1. Wprowadzenie do dydaktyki szkoły wyższej o profilu medycznym – Katarzyna Herda-Płonka 1 2. Nauczyciel 9 Wybrane aspekty etyczne w pracy nauczyciela akademickiego – Bogusław Zapart 9 Psychologiczne aspekty uczenia się. Zakres kompetencji psychologicznych nauczyciela – Katarzyna Sitnik-Warchulska 17 Nauczyciel i student w procesie kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka 29 Kompetencje medialne nauczyciela akademickiego – Katarzyna Herda-Płonka 35 3. Wybrane części cyklu kształcenia 41 Klasyfikacja celów kształcenia. Koncepcje taksonomiczne celów kształcenia – Grażyna Krzemień 41 Autorski program nauczania a wybór treści kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 51 Metody nauczania w dydaktyce szkoły wyższej o profilu medycznym – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 56 Inne elementy składowe cyklu nauczania. Formy nauczania – środki dydaktyczne – zasady nauczania – plakat konferencyjny – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień 78 Kontrola i ocena procesu dydaktycznego – Katarzyna Herda-Płonka 84 4. Przykładowe scenariusze zajęć opracowane poprzez słuchaczy studiów doktoranckich Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach 93 Scenariusz I. Stwardnienie rozsiane jako przykład schorzenia demielinizacyjnego – Natalia Niedziela 94 Scenariusz II. Mszaki – treści uzupełniające dla przedmiotu botanika farmaceutyczna – Dorota Smolińska 103 Scenariusz III. Użytkowanie substytutów cukru w produkowaniu żywności niskoenergetycznej – Justyna Nowak 109 Scenariusz IV. Niedomykalność zastawki mitralnej – Anna Leopold-Jadczyk 117 Scenariusz V. Tłuszcze w żywieniu człowieka – Aneta Koszowska 124 Scenariusz VI. Diagnostyka gruźlicy – Dagmara Jaworska 129 Scenariusz VII. Metody antykoncepcyjne – regulacja narodzin – Aleksandra Ruci 135 Scenariusz VIII. Interakcje leków z żywnością i suplementami diety jako problem społeczny – Magdalena Stafińska 138 Scenariusz IX. Wiem, co jem. Skład chemiczny żywności – Karina Wengel-Woźny 145 Scenariusz X. Nowoczesnanie lekarskie w migotaniu przedsionków (AF) – Beata Białkowska 149 Scenariusz XI. Metody łagodzenia bólu porodowego – Agnieszka Bąk 164 Scenariusz XII. Zapalenie naczyń – diagnostyka różnicowa i leczenie – Anna Krajewska-Wojtyś 168 Piśmiennictwo 171 Aneks – przykładowe arkusze ewaluacji 179 Skorowidz 185