Jak zabawia się w piątkowy wieczór młody gwiazdor warszawskiej palestry?
O czym śni Olga, grzeczna dziewczynka z dobrego domu, codziennie wbijająca się w garsonkę?
Za czym tęsknią ludzie w szklanych wieżowcach?
Co jeszcze można sprzedać?
Czy życie trwa poprzez dwa tygodnie w roku?
PREMIERA FILMU w marcu 2023 roku! W rolę Czarnego wcielił się Bartosz Gelner, a postać Olgi wykreowała Michalina Olszańska. W pozostałych rolach zobaczycie też Majkę Jeżowską (debiut na wielkim ekranie!), Pawła Małaszyńskiego, Jana Aleksandrowicz-Krasko i gościnnie Karolinę Gorczycę.
Książka mieści dodatki filmowe w postaci tekstów i zdjęć z planu zdjęciowego.
PRZECZYTAJ, ZANIM OBEJRZYSZ FILM!
Włosy to nie jest jedyna rzecz, która różni postać literacką a ekranową. Do roli Piotra C. Przymierzałem blondynów, szatynów, rudych, łysiejących, łysych, wysokich i niskich, chudych i napakowanych. Miałem gdzieś kolor włosów albo ich brak. Tacy faceci jak Czarny mają naprawdę rozmaite kształty i kolory. Oni mają to coś. Czar. Urok. Luz. Jeśli tego aby zabrakło, to żadna fryzura nie pomoże. Albo jest prawda, albo jej nie ma.
proces fotografii próbnych prowadziła wybitna reżyser castingu Kasia Gryciuk-Krzywda. Kasia wskazała na Bartka Gelnera jako jeden z dwóch swych głównych typów. Bartek, który był wtedy zaangażowany w fotografie do innej produkcji, nie mógł pojawić się na castingu. Rolę miał otrzymać ktoś inny, ale ciągle czułem niedosyt. Spotkałem się po kilku tygodniach z Bartkiem i po dziesięciu minutach rozmowy wiedziałem, iż to jest Czarny.
Dawid Gral, reżyser filmu Pokolenie Ikea
Najtrudniejsze w wytwarzaniu postaci Czarnego było to, iż jest tak zwanym Dupiarzem. Musiałem się po prostu zorientować, jak rozkłada się energia osoby, która nieraz zmienia swoje partnerki seksualne.
Jeśli chodzi o cykl przygotowawczy, spędziliśmy z reżyserem dużo wspólnych chwil, czas na dodatkowych przygotowaniach u niego w mieszkaniu, gdzie rozkminialiśmy na dużo sposobów scenariusz i dopowiadaliśmy sobie nawzajem rozmaitego typu rzeczy. To był bardzo długi cykl, który ja osobiście przy tworzeniu postaci niezwykle lubię. Czyli długie rozmowy z reżyserem i możliwość delikatnych zmian dialogowych, całych scen oraz psychologicznego przeprowadzenia postaci.
Bartosz Gelner, filmowy Czarny
Myślę, iż wielu ludzi, mnóstwo grup społecznych wyszuka w tym filmie coś dla siebie. To nie jest tylko opowieść o millenialsach z korpo, dotykamy wielu bardzo uniwersalnych tematów. W głównej mierze tego, czy i dlaczego wszyscy potrzebujemy w życiu miłości. I czybez wątpienia musi to być miłość romantyczna, którą sztuka i popkultura zwykła z jakiegoś powodu stawiać ponad przyjaźnią, partnerstwem, miłością rodzicielską czy nawet pasją do swojej pracy i zainteresowań. Bo tak, dla mnie to ostatnie ponadto jest typym miłości.
Michalina Olszańska, filmowa Olga
...