Polska aktualnie realizuje ambitny program przebudowy sieci drogowej, który zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej powinien uwzględniać wysoki poziom techniczny budowy dróg z zachowaniem norm ochrony środowiska.
W opracowaniu przedstawiono perspektywy i kierunki rozwoju konstrukcji i nowych rozwiązań materiałowo-technologicznych nawierzchni drogowych w aspekcie ochrony środowiska i stabilnego rozwoju. Zawarto pomiędzy innymi niepowtarzalne wyniki badań forsightowych metodą Delphi, prowadzone w celu określenia priorytetowych technice budowy nawierzchni drogowych w perspektywie około 30 lat.
Pracę wykonał zespół autorski w składzie: Piotr Radziszewski, Jerzy Piłat, Karol J. Kowalski, Jan Król, Michał Sarnowski, Joanicjusz Nazarko, Katarzyna Dębkowska, Joanna Ejdys, Alicja Ewa Gudanowska, Katarzyna Halicka, Jarosław Kilon, Anna Kononiuk, Łukasz Nazarko