Geometria jest najstarszą gałęzią matematyki, która powstała w starożytności, a usystematyzowana została poprzez Euklidesa około 300 lat p.n.e. Geometria przestrzenna określa związki i ustala relacje między elementami przestrzeni, a związane z tym zagadnienia możemy rozwiązywać metodą graficzną, wykorzystując odwzorowanie przestrzeni na płaszczyznę otrzymane za pomocą rzutowania.
Pierwszym, który opracował i podał teoretyczne podstawy metody rzutów równoległych na dwie płaszczyzny był wyśmienity matematyk francuski Gaspard Monge (1746−1818) i dlatego jest uważany za twórcę geometrii wykreślnej jako nauki.
obecnie znajomość geometrii wykreślnej jest niezbędna w projektowaniu obiektów przestrzennych i tworzeniu dokumentacji technologicznych, zezwala na czytanie rysunków prezentujących figury przestrzenne, a także zezwala na analizę przestrzennych własności tych figur.
W dobie komputerów i gotowych programów graficznych twórcze korzystanie z tych dobrodziejstw wymaga rozwiniętej i poprawnie ukształtowanej wyobraźni przestrzennej, a to gwarantuje studiowanie geometrii wykreślnej, w czym mam nadzieję pomoże ten skrypt.