Problemy zarządzania kryzysowego w Unii Europejskiej KONTROLA PRZESTRZENI POWIETRZNEJ NA OBSZARZE UNII EUROPEJSKIEJ NA PRZYKŁADZIE użycia BEZZAŁOGOWYCH APARATÓW LATAJĄCYCH W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZWIĄZANYCH Z ZAGROŻENIEM TERRORYZMEM LOTNICZYM.
Celem opracowania jest przedstawienie zagadnień związanych z kontrolą przestrzeni powietrznej w sytuacji wykorzystania bezzałogowców w specyficznych sytuacjach kryzysowych, jakimi są zamachy terrorystyczne wymierzone w komunikacje lotniczą.
Niniejszą pracę autor rozpoczął od przedstawienia istoty kontroli przestrzeni powietrznej. Zjawisko to zostało ukazane przez pryzmat podstaw teoretycznych, w tym jako obszar integracji europejskiej, a także instrument polityki zarządzania ruchem lotniczym.
Ważnym elementem tej części opracowania jest wojskowy kontekst tworzenia tzw. Poręcznych bloków przestrzeni. W dalszej części zostały opisane wybrane przepisy europejskie używane wobec bezzałogowców, w tym regulacje prawne dotyczące ich stosowania.
Kolejnym omawianym zagadnieniem są możliwości zastosowania bezzałogowców na terytorium Unii Europejskiej w sytuacjach kryzysowych powiązane z bezpieczeństwem ich wykorzystywania. W tej części autor omówił istotę bezpieczeństwa powietrznego w Europie oraz identyfikacje, klasyfikacje oraz zarządzanie ruchem w trakcie sytuacji kryzysowej w przestrzeni powietrznej.
Dalej zostały omówiony terroryzm lotniczy jako unikalny rodzaj zagrożenia. Opracowanie kończy przedstawienie prawnych możliwości wykorzystania Bezzałogowych Aparatów Latających w sytuacjach kryzysowych na terytorium Polski.
Energia w aspekcie analizy sytuacji Polski w UE ANALIZA ZASOBÓW ENERGETYCZNYCH PAŃSTW CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI POLSKI Dostęp do źródeł energii niewątpliwie stanowi jeden z podstawowych czynników rozwoju gospodarczego.
Dlatego nowa europejska polityka energetyczna musi być z jednej strony ambitna, konkurencyjna i długotrwała, a z drugiej strony musi być dodatkowo rozsądna, przemyślana i dobra dla wszelkich państw członkowskich.
istotne jest zatem, żeby Unia Europejska podejmowała szerokie wyzwania energetyczne, przed którymi aktualnie stoimy, tj. Coraz pokaźniejsze uzależnienie od importu, nacisk na dostęp do zasobów energetycznych, zmiana klimatu, a także dostęp do zrównoważonej, bezpiecznej energii dla wszelkich użytkowników.
UE wdraża ambitną politykę energetyczną, która swoim zakresem obejmuje pełny zakres źródeł energii, od paliw kopalnych (ropa, gaz i węgiel) po energię atomową i odnawialną (energia słoneczna, wiatrowa, biomasa, geotermalna, wodno-elektryczna i pływowa) w celu wywołania nowej rewolucji przemysłowej, która przekształci gospodarkę w niskoenergetyczną, gwarantując jednocześnie pokaźniejsze bezpieczeństwo, konkurencyjność i zrównoważenie zużywanej poprzez nas energii.
Dlatego opracowanie ma na celu analizę sytuacji energetycznej państw członkowskich UE i ukazanie ograniczeń i szkodliwości ekonomicznej prędkiej reorganizacji energetycznej w celach klimatycznych. W ramach tego zadania przedstawiono analizę ilościową i jakościową dla osiągalnych strategii i źródeł energetycznych i wpływu tych przemian na uwarunkowania rozwoju ekonomicznego w państwach Unii Europejskiej.
Marketing w gospodarce UE produkt MARKETINGOWY W ASPEKCIE UNII EUROPEJSKIEJ Marketing jako swoista filozofia podejścia do rynku pojawił się w krajach wysoko rozwiniętych wówczas, gdy gospodarka tych krajów uzyskała taki stopień dojrzałości, przy którym nie tylko miała możliwość wychodzenia naprzeciw bieżącemu popytowi,jednocześnie dysponowała nadwyżkami mocy zdolnymi do zaspokojenia potrzeb do tej pory nieujawnionych na rynku.
Taka sytuacja powstała w USA w latach sześćdziesiątych minionego stulecia i nieco później stała się udziałem wielu innych wysoko rozwiniętych krajów w Europie i poza nią. Firmy we wspomnianych krajach stanęły wobec nowych wyzwań: od pytania, jak i ile produkować, ważniejszy stał się problem, jak sprzedać i na jakich rynkach ulokować własny towar.
Powstała potrzeba całkowitej zmiany orientacji firmy: z orientacji na produkt na orientację na rynek i odbiorcę. Zamiast się koncentrować na tym, co firma ma produkować, główny wysiłek skupia się na tym, co ludzie będą kupować i dlaczego.
Konsekwencje takiego nastawienia sięgają głęboko w organizację marki i jej strategię.