Książka wpisuje się w kierunek współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się nad wyraz istotne w świecie zdominowanym poprzez przemoc, świecie, w którym zatracane są dobre relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości. Książka składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy, teoretyczny, omawia rozumienie pojęcia poczucia własnej wartości, demonstruje także czynniki posiadające wpływ na jego rozwój oraz charakterystykę zachowań jednostek mających korzystne i nieprawidłowe poczucie własnej wartości. Drugi rozdział zajmuje się metodami i strategiami pracy z grupą. Dokonano w nim klasyfikacji tych metod i przeglądu wybranych spomiędzy nich, uwzględniając zwłaszcza te, które zostały wykorzystane w niniejszej propozycji zajęć dla dzieci. Ważnym zagadnieniem w tym rozdziale jest prezentacja etapów, strategii i obowiązujących zasad pracy z grupą. Ukazano w nim także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Ostatni, trzeci rozdział zawiera charakterystykę dziecka w młodszym wieku szkolnym i przygotowaną na podstawie literatury przedmiotu, a także własnych doświadczeń autorek, propozycję programu rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. ROZDZIAŁ TRZECI posiada 30 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ albo DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU oraz KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA dodatkowe ĆWICZENIA DO wykorzystania w trakcie REALIZACJI PROGRAMU.