Zdjęcia technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji (Eugenia Smyrnova-Trybulska)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Eugenia Smyrnova-Trybulska
59,85 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji Autor Eugenia Smyrnova-Trybulska Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-3071-6 Rok wydania...

Proponowany artykuł technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji kupisz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę świetnej cenie wynoszącej 59,85 zł. Promocja ta jest wynikiem zbiorczej analizy olbrzymiej liczby sklepów oraz hurtowni online.

Podstawowe cechy

ISBN

9788322630716

Autor

Eugenia smyrnova-trybulska

Sprawdź promocyjne oferty na technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji (sklep TaniaKsiazka.pl)

59,85 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Dane na temat dostępności produktów i cen wykorzystane w naszym zestawieniu są pobierane praktycznie bez opóźnień.

Pełny opis produktu

Tytuł Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji Autor Eugenia Smyrnova-Trybulska Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-3071-6 Rok wydania 2018 Katowice Wydanie 1 liczba stron 574 Format pdf Spis treści Spis treści Skróty / 11 Wstęp / 15 1. Tendencje rozwoju współczesnej edukacji i kompetencji / 29 1.1. Tendencje rozwoju systemu kształcenia w społeczeństwie wiedzy / 29 1.1.1. Podstawowe aspekty kształtowania społeczeństwa wiedzy, jego atrybuty i uwarunkowania rozwoju kształcenia / 29 1.1.1.1. Wybrane właściwości ery informacyjnej i społeczeństwa wiedzy / 29 1.1.1.2. Rola TIK w społeczeństwie wiedzy / 35 1.1.2. Tendencje rozwoju systemu kształcenia charakterystyczne dla przejścia do społeczeństwa wiedzy. Przegląd dokumentów / 48 1.1.3. Formalne, nieformalne i pozaformalne (incydentalne) nauczanie i nauczanie przez całe życie LLL (Lifelong Learning) / 66 1.1.3.1. Kształcenie ustawiczne w społeczeństwie wiedzy: wyzwania i perspektywy na przyszłość / 66 1.1.3.2. E-learning i kształcenie ustawiczne. Formalne, nieformalne i incydentalne uczenie się w kontekście kształcenia ustawicznego / 69 1.1.3.3. Rożne inicjatywy wdrażania e-learningu i ICT na Uniwersytecie Śląskim / 74 1.1.4. Podsumowanie / 76 1.2. Teoretyczne podstawy przygotowania nauczycieli w zakresie zastosowania technice informacyjno-komunikacyjnych / 78 1.2.1. Cele przygotowania i podniesienia kwalifikacji nauczycieli / 78 1.2.1.1. O standardach przygotowania nauczycieli / 84 1.2.2. Kompetencje informatyczne we współczesnym społeczeństwie i edukacji / 94 1.2.2.1. Historia, rozwój i analiza terminologii / 94 1.2.2.2. Kompetencyjne podejście do edukacji / 100 1.2.2.3. Kluczowe kompetencje w europejskich systemach kształcenia / 107 1.2.2.4. O kompetencjach nauczycieli / 121 1.2.3. Analiza paradygmatu modernizacji oświaty na podstawie podejścia kompetencyjnego / 127 1.2.4. Kształtowanie kompetencji informatycznych przyszłych nauczycieli na wyższej uczelni pedagogicznej /139 1.2.4.1. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty kształcenia studentów / 139 1.2.4.2. Kształtowanie kompetencji informatycznych przyszłych nauczycieli na pedagogicznej uczelni wyższej / 148 1.2.4.3. O koncepcji nowej specjalności uwarunkowanej wprowadzonymi standardami specjalności najnowocześniejszych i wymaganiami europejskiej agendy cyfrowej / 165 1.2.4.3.1. Charakterystyka sylwetki absolwenta kierunku pedagogika ze specjalnością zintegrowana edukacja wczesnoszkolna z metodyką edukacji na odległość / 166 1.2.5. Uwzględnienie atrybuty wiekowych w trakcie formowania kompetencji informatycznych / 170 1.2.5.1. Andragogiczny model nauki w zakresie TIK i zdalnego nauczania / 170 1.2.5.2. Andragogiczne zasady nauki / 177 1.2.5.3. Pewne psychologiczne aspekty zawodowego kształtowania się osobowości / 180 1.2.6. Modele mistrzowskiego rozwoju nauczycieli / 184 1.2.7. Informatyczne samokształcenie i samouctwo nauczycieli / 188 1.2.8. Niektóre programy i uzupełniające formy przygotowania nauczycieli w dziedzinie technice informacyjno-komunikacyjnych / 195 1.2.8.1. Znaczenie TIK w progresywnym społeczeństwie / 196 1.2.8.2. Program UNESCO „TIK i OŚWIATA" / 197 1.2.8.3 Istota programu nauki state-of-the-art / 198 1.2.8.4. Program przygotowania i zawodowego rozwoju nauczycieli / 199 1.2.8.5. Program „Intel – Nauczanie ku przyszłości" / 200 1.2.8.6. Europejski atest użytkownika komputera (ЕСDL) / 202 1.2.9. Wybrane aspekty przygotowania nauczycieli w zakresie nauczania na odległość / 208 1.2.9.1. Kompetencje nauczyciela w zakresie nauczania na odległość /210 1.2.9.2. Wybrane zagadnienia dotyczące systemów wspomagania kształcenia na odległość / 217 1.2.10. Podsumowanie / 222 2. E-learning jako jedna z ważniejszych składowych funkcjonowania e-przestrzeni współczesnej uczelni: aspekt teoretyczny, praktyczny, techniczno-organizacyjny i utylitarny /225 2.3. E-learning, uwarunkowania pomyślnego wdrażania / 225 2.3.1. System nauczania na odległość. Uwarunkowanie skutecznego zastosowania w placówce oświatowej / 225 2.3.2. Niektóre aspekty psychologiczno-pedagogiczne nauczania na odległość (na przykładzie systemu Moodle) / 232 2.3.2.1. Koncepcja konstruktywistycznej teorii Jeana Piageta / 233 2.3.2.2. Przygotowanie nauczycieli w zakresie nauczania na odległość / 235 2.3.2.3. O roli TIK w konstruowaniu wiedzy / 236 2.3.2.3.1. Podstawowe zagadnienia na temat wiedzy o mózgu i jego działaniu w procesie poznania i przetwarzania informacji / 243 2.3.2.4. Teoria konektywizmu / 246 2.3.2.5. Niektóre aspekty uwzględnienia psychologii ograniczenia w e-learningu / 248 2.3.3. Nauczanie kombinowane (blended learning) / 252 2.3.4. Wybrane wyniki badań na temat wiedzy respondentów w dziedzinie teorii pedagogicznych oraz metod nauczania we współczesnym procesie edukacyjnym / 255 2.3.5. Niektóre teoretyczno-metodyczne uwarunkowania wdrażania e-learningu / 259 2.3.5.1. Modele nauczania na odległość / 260 2.3.5.2. Szczegółowa struktura kursu na odległość (kursu internetowego) / 271 2.3.5.3. O jakości kształcenia na odległość i sposobach jej weryfikacji / 281 2.3.6. Psychospołeczne, pedagogiczne i organizacyjno-technologiczne uwarunkowania komunikowania się przez Internet w grupie wirtualnej / 288 2.3.6.1. Aspekty pedagogiczne nauczania-uczenia się we współpracy. Metody kooperacyjnego uczenia się / 290 2.3.6.2. Niektóre wyniki badań w zakresie narzędzi TIK do komunikowania się, a także współpracy w zespole wirtualnym / 290 2.3.7. O kompetencjach psychologiczno-pedagogicznych i diagnostycznych tutora / 294 2.3.8. Podstawowe aspekty kreowania i funkcjonowania e-środowiska współczesnego uniwersytetu / 296 2.3.8.1. Uczenie się przez całe życie w społeczeństwie wiedzy: wyzwania i perspektywy / 298 2.3.9. Analiza modelu progresywnego e-środowiska informacyjno-edukacyjnego / 300 2.3.9.1. Właściwości współczesnego pokolenia studentów, którzy należą do pokolenia Net / 301 2.3.10. MOOC. Wybrane aspekty / 308 2.3.10.1. Kursy otwarte jako zjawisko cyfrowego społeczeństwa. Kategorie i definicje / 308 2.3.10.2. Analiza aktualnych badań. Krajowe i międzynarodowe doświadczenie / 312 2.3.10.3. Niektóre wyniki badań własnych / 317 2.3.11. Wydziałowa platforma kształcenia na odległość: przykład prawidłowej praktyki / 329 2.3.11.1. Wspomaganie kursami e-learningowymi przedmiotów prowadzonych na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, studiach podyplomowych / 330 2.3.11.1.1. Wybrane przykłady wspomagania przedmiotów programowych / 330 2.3.11.1.2. Wspomaganie kursami e-learningowymi zajęć na studiach podyplomowych / 336 2.3.11.2. Użycie platformy w działalności naukowo-badawczej pracowników i studentów wydziału / 337 2.3.11.3. Platforma w przygotowaniu przyszłych nauczycieli w zakresie kształcenia na odległość do korzystania z e-learningu w pracy zawodowej oraz w pełnieniu funkcji tutora / 338 2.3.11.4. Korzystanie z platformy kształcenia na odległość w nauczaniu przedmiotu technologia informacyjna w pracy asystenta osoby niepełnosprawnej / 339 2.3.11.5. Platforma we wzmacnianiu współpracy międzynarodowej, w realizacji projektów w zakresie e-learningu i innych najnowocześniejszych tematów / 342 2.3.11.6. Platforma jako środek ewaluacji cyklu nauczania i oceny efektów kształcenia / 343 2.3.12. Podsumowanie / 345 2.4. Wybrane badania z e-learningu w ramach projektu „Uniwersytet partnerem gospodarki opartej na wiedzy" (UPGOW) / 348 2.4.1. O projekcie UPGOW / 348 2.4.1.1. Cele projektu UPGOW / 348 2.4.1.2. Metody i techniki kształcenia na odległość w projekcie UPGOW / 350 2.4.1.3. Językowe kursy zdalne – ważną składową projektu UPGOW / 351 2.4.1.4. O specyfice dziedziny przedmiotowej języki obce / 351 2.4.1.5. O informatycznych i pedagogicznych technologiach zdalnej nauki języków obcych / 353 2.4.1.6. Ocena jakościowa kursów zdalnych, opracowanych w ramach projektu UPGOW / 355 2.4.2. Niektóre wyniki badania opinii studentów na temat udziału w kursach e-learningowych / 368 2.4.3. Fragmenty wywiadu z prof. Zw. Dr hab. Haliną Widłą / 370 2.4.4. Niektóre wyniki ankietowania studentów w zakresie e-learningu / 372 2.4.5. Podsumowanie / 376 2.5. Technologie informacyjno-edukacyjne i e-learning w warunkach globalizacji i cyfryzacji – wybrane wyniki badań z projektu IRNet / 376 2.5.1. Podstawy prawne, etyczne, techniczne i społeczne rozwoju ICT, a także e-learningu z uwzględnieniem kompetencji międzykulturowych w krajach europejskich i w Australii / 376 2.5.1.1. Koncepcja projektu IRNet / 378 2.5.1.2. Polityka instytucjonalna międzynarodowych instytucji europejskich w zakresie szkolnictwa wyższego / 382 2.5.1.3. Analiza rożnych czynników ICT oraz rozwoju e-learningu w krajach partnerskich – niektóre wyniki badań w ramach 2. Pakietu roboczego (WP2) / 387 2.5.2. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego na przykładzie Polski i Uniwersytetu Śląskiego / 415 2.5.2.1. Rożne inicjatywy w wykorzystaniu e-learningu i ICT na Uniwersytecie Śląskim / 423 2.5.3. Elektroniczna przestrzeń naukowa i edukacyjna współczesnej uczelni / 425 2.5.3.1. Strategia rozwoju przestrzeni informacyjno-edukacyjnej współczesnej uczelni / 425 2.5.3.2. Uniwersytet: podstawowe cechy strategii rozwoju środowiska informacyjno- edukacyjnego / 429 2.5.3.3. E-learning strategie w niektórych uniwersytetach partnerskich / 431 2.5.3.3.1. Jednostkowe podejście do analizy strategii edukacyjnej. Główne osobiste strategie edukacyjne odpowiadające progresywnym środowiskom informacyjno-edukacyjnym / 434 2.5.3.4. O e-przestrzeni współczesnej uczelni. Wybrane aspekty / 436 2.5.3.4.1. Inteligentny uniwersytet w warunkach smart society – inteligentnego społeczeństwa / 439 2.5.3.4.2. Społeczeństwo wiedzy – starzejące się społeczeństwo / 444 2.5.3.4.3. Nierówne użycie technice w nauczaniu rożnych pokoleń / 448 2.5.4. Kompetencje podmiotów środowiska informacyjno-edukacyjnego jako warunek realizacji strategii edukacyjnej / 454 2.5.4.1. Obszary umożliwiające zainteresowanym stronom środowiska informacyjno-edukacyjnego wykazanie swoich kompetencji informacyjnych / 454 2.5.4.2. Model kompetencji ICT dla nauczycieli akademickich / 456 2.5.5. Edukacyjne, naukowe i komunikacyjne aspekty rozwoju społeczności uczelni w środowisku elektronicznym – wybrane wyniki badań (WP2, WP3) / 458 2.5.5.1. Wybrane wyniki badań opinii nauczycieli akademickich o aspektach edukacyjnych, komunikacyjnych i naukowych w warunkach uniwersyteckiego środowiska elektronicznego / 472 2.5.6. Postawa współczesnych studentów wobec wykorzystania nowych technice w przestrzeni informacyjno-edukacyjnej uczelni i poza nią / 485 2.5.6.1. Studenci w środowisku informacyjnym: ogólny przegląd. Jakie są atrybuty współczesnej młodzieży? / 486 2.5.6.2. O aktywności edukacyjnej studentów / 493 2.5.6.3. Dyskusje online jako swoiste badania i metoda edukacyjna / 498 2.5.6.4. Czy nauczyciele są gotowi zrozumieć działania edukacyjne i zapotrzebowania współczesnych studentów, uczniów? / 503 2.5.6.5. Wybrane wnioski / 505 2.6. Podsumowanie / 506 Zakończenie / 509 Bibliografia / 519 Summary / 569 Резюме / 570

Parametry

ISBN

9788322630716

Autor

Eugenia smyrnova-trybulska

Wydawnictwo

Uniwersytet śląski

Ilość stron

574

Rok wydania

2018

Kategoria

E-booki

Producent

Eugenia Smyrnova-Trybulska

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Urszula B.
Urszula B.
26.11.2024
Stwórz razem z innymi użytkownikami wspaniałą zbiorowość - dodawaj opinie recenzje / opinie dla produktu
Jeżeli tylko udało Ci się korzystać z proponowanego produktu technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji podziel się z użytkownikami recenzją lub opinią. Zaakcentuj jakie są Twoje wrażenia ze stosowania, czy nie żałujesz zakupu produktu oraz czy relacja cena / jakość jest dla Ciebie na dobrym poziomie.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Eugenia Smyrnova-Trybulska Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji
Tytuł Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji Autor Eugenia Smyrnova-Trybulska Język polski Wydawnictwo...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Oblicza wolności. studia z praktycznej filozofii kanta i jej historia
Jednym z fenomenów filozofii godnych uwagi jest to, iż jej główni aktorzy się nie starzeją. Bez wątpienia także filozofia ulega modom, jednak...