Z jakiego powodu niektóre przedmioty stają się fetyszami a inne archetypami?
Jakie rytuały towarzyszą używaniu przedmiotów i czy Włosi odbierają telefon tak samo jak Brytyjczycy?
Dlaczego jedne przedmioty zużywają się szybciej a inne wolniej?
W jaki sposób dizajnerzy z projektantów stali się twórcami opowieści?
Co dziś jest prawdziwym luksusem: posiadanie pewnych rzeczy czy raczej rezygnacja z nich?
Dlaczego dajemy się wciągać w obłędny trans konsumeryzmu?
Na te pytania i sporo innych, odpowiada Deyan Sudjic, dyrektor Design Museum w Londynie. Odwołując się do konkretnych przykładów z historii i współczesności, prezentuje on, że dizajn to swoisty język, który podlega ewolucji i który warto nauczyć się czytać. Dzięki temu będziemy mogli lepiej zrozumieć otaczający nas świat i staniemy się bardziej świadomymi odbiorcami, a może choćby uda nam się uniknąć niektórych pułapek konsumpcjonizmu. Wciągający, efektowny esej, który zmienia spojrzenie na dużo rzeczy.
Deyan Sudjic jest dyrektorem Design Museum w Londynie. Opublikował sporo książek na temat architektury i dizajnu, m.in. The Edifice Complex: How the Rich and Powerful Shape the World, 100 Mile City i Norman Foster: A Life in Architecture. Współtworzył miesięcznik poświęcony architekturze "Blueprint", jako krytyk współpracował także z "The Observer". W 2002 roku był dyrektorem Biennale Architektury w Wenecji.
Tytuł Język rzeczy dizajn i luksus moda i sztuka w jaki sposób przedmioty nas uwodzą Autor Deyan Sudjic Wydawnictwo Karakter EAN 9788362376292 ISBN 9788362376292 Kategoria Literatura\Esej reportaż liczba stron 256 Format 12.8x21x1.7 cm Rok wydania 2013 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.36 kg