Zdjęcia Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych marki Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego)
Do kupienia w: Marka: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
26,08 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych Autor Patryk Kowalski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8220-100-0 Rok wydania 2021 Łódź Wydanie 1 liczba stron 338 Format...
Sugerowany w naszejporownywarce artykuł Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych marki Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego dostępny jest w TaniaKsiazka.pl w promocyjnej cenie 26,08 zł. Promocja ta jest rezultatem szerokich porównan kilkuset hurtowni oraz sklepów w naszej bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788382201000
Autor
Patryk kowalski
Sprawdź promocyjne oferty na Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych marki Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych marki Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych marki Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego (sklep TaniaKsiazka.pl)
26,08 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane o dostępności produktu i obowiązujących cenach zastosowane w naszym zestawieniu są zczytywane niemal w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych Autor Patryk Kowalski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8220-100-0 Rok wydania 2021 Łódź Wydanie 1 liczba stron 338 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów 11 Wprowadzenie 15
Rozdział I. Pojęcie wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych 23 1. Wolność wypowiedzi 23 2. Historycznoprawna geneza wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych 31 3. Kampania wyborcza 41 3.1. Definicja 41 3.2. Czas trwania kampanii wyborczych 46 3.3. Kampania wyborcza a kampania polityczna 51 4. Podmioty wypowiedzi w kampaniach wyborczych 56 4.1. Aktorzy polityczni 57 4.2. Media 61 4.3. Obywatele-wyborcy 63 5. Formy wypowiedzi w kampaniach wyborczych 67 5.1. Zgromadzenia, pochody i manifestacje 69 5.2. Plakaty, hasła wyborcze i ulotki 70 5.3. Media społecznościowe 71 6. Treść wypowiedzi w kampaniach wyborczych 73
Rozdział II. Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych w multicentrycznym systemie prawnym Rzeczypospolitej Polskiej 81 1. Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 r. 82 1.1. Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych jako konstytucyjna wolność jednostki 82 1.2. Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych jako konstytucyjna wolność polityczna 88 1.2.1. Zasada suwerenności narodu 91 1.2.2. Zasada demokratycznego państwa prawnego 92 1.2.3. Zasada pluralizmu 94 1.2.4. Zasada wolnych wyborów 96 2. Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych w uniwersalnych aktach praw człowieka 101 2.1. Powszechna Deklaracja Praw Człowieka 102 2.2. Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych 103 3. Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych w regionalnych aktach praw człowieka 106 3.1. Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności 106 3.2. Karta Praw Podstawowych Unii Europejskiej 108
Rozdział III. Konstytucyjne determinanty ograniczania wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych 111 1. Upoważnienie do ograniczania wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych 112 2. Warunki dopuszczalności ograniczania wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych 118 2.1. Ograniczanie wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych 118 2.2. Warunki dopuszczalności ograniczania wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych z art. 31 ust. 3 Konstytucji RP 124 2.2.1. Ustawowe formy ograniczenia 124 2.2.2. Użyteczny związek ograniczenia z realizacją jednej z wartości 128 2.2.3. Obowiązek istnienia w państwie demokratycznym konieczności wprowadzenia ograniczenia 133 2.2.4. Zakaz naruszania istoty wolności i praw 138 3. Klasyfikacja granic wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych 140
Rozdział IV. Ogólne granice wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych 155 1. Godność 156 2. Bezpieczeństwo państwa i porządek publiczny 161 2.1. Efektywne i niezakłócone funkcjonowanie władzy publicznej 161 2.1.1. Ochrona autorytetu organów związanych z wyborami 162 2.1.2. Neutralność polityczna organów państwa 166 2.2. Obowiązek rzetelnego informowania społeczeństwa przez media 172 2.3. Zakaz formułowania wypowiedzi nawołujących do nienawiści 175 3. Wolności i prawa innych osób 182 3.1. Wolności i prawa przysługujące uczestnikom kampanii wyborczych 183 3.2. Standardy orzecznicze w zakresie rozwiązywania konfliktu – wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych a prawo do ochrony czci 189 3.2.1. Uczestnicy kampanii wyborczych jako odbiorcy wypowiedzi 190 3.2.2. Treść wypowiedzi w kampaniach wyborczych 196 3.2.2.1. Wypowiedź wyborcza 196 3.2.2.2. Wypowiedzi o faktach i wypowiedzi ocenne 198 3.2.3. Kampania wyborcza jako kontekst wypowiedzi 202
Rozdział V. Szczególne granice wolności wypowiedzi w kampaniach wyborczych 211 1. Agitacja wyborcza 211 1.1. Pojęcie agitacji wyborczej 211 1.2. Czas trwania agitacji wyborczej 220 2. Zasady prowadzenia agitacji wyborczej 231 2.1. Podmioty prowadzące agitację wyborczą 231 2.2. Miejsca prowadzenia agitacji wyborczej 234 2.2.1. Zakazy bezwzględne 236 2.2.2. Zakazy względne 238 2.3. Formy prowadzenia agitacji wyborczej 242 2.3.1. Zbieranie podpisów popierających zgłoszenia kandydatów 243 2.3.2. Umieszczanie plakatów i haseł wyborczych 246 2.3.3. Audycje wyborcze 250 2.3.4. Debaty wyborcze 257 2.4. Treść prowadzonej agitacji wyborczej 258 2.4.1. Rozpowszechnianie danych w formie agitacji wyborczej 261 2.4.2. Rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji 269 2.4.3. Legitymacja do wystąpienia z wnioskiem 277 2.4.4. Procedura progresywnania w trybie wyborczym 283
Zakończenie 287
Bibliografia 293 I. Polskie akty normatywne 293 Konstytucje 293 Ustawy 293 Rozporządzenia 296 Akty prawa miejscowego 296 Pozostałe polskie akty normatywne 297 II. Akty prawne międzynarodowe 298 III. Akty prawne innych państw 299 IV. Orzecznictwo 301 Trybunał Konstytucyjny 301 Europejski Trybunał Praw Człowieka 303 Sąd Najwyższy 305 Sądy powszechne – sądy apelacyjne 306 Sądy powszechne – sądy okręgowe 307 Sądy powszechne – sądy rejonowe 309 Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych 309 Inne sądy i organizacje międzynarodowe 310 V. Dokumenty i opracowania 310 VI. Literatura polska 313 VII. Literatura zagraniczna 333 VIII. Internet 336
Parametry
ISBN
9788382201000
Autor
Patryk kowalski
Wydawnictwo
Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego
Rok wydania
2021
Kategoria
E-booki
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Edward S.
02.06.2024
Czy możesz podesłać nam opinię i recenzję na temat produktu
Jeśli udało Ci się skorzystać z produktu Wolność wypowiedzi w kampaniach wyborczych marki Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego prześlij do nas swoją subiektywną opinię. Wskaż jakie są Twoje ze stosowania, czy jesteś zadowolony, a także czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie satysfakcjonująca.