Odpowiedzialność społeczna - etyka, prawo czy ekonomia$458 Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw stałą się integralną częścią współczesnego życia gospodarczego. Jednak pełne zrozumienie istoty i przesłania CSR wymaga umieszczenia jej w praktyce zarządzania.
Książka demonstruje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w cykl zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym.
posiada liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Drugie wydanie książki zostało zaktualizowane i wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i jednostajnego rozwoju.
Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono: o genezę i istotę CSR, o instrumenty zarządcze polityki CSR, o współczesne koncepcje powiązane z CSR - zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.
Publikacja jest kierowana równocześnie do pracowników naukowych, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu, jak także do praktyków - przedsiębiorców i menedżerów, którzy powinni posiadać świadomość spoczywającej na nich odpowiedzialności.
szczególnie cenną ideą jest połączenie naukowych walorów publikacji z jej celami dydaktycznymi. (...) istotnym walorem publikacji są w tym względzie liczne studia przypadków (...) stanowiące najbardziej użyteczną, a poprzez to przekonującą ilustrację prezentowanych idei.
(...) wyjątkowo atrakcyjne i oryginalne zarazem jest przedstawienie problemów polityki finansowej i inwestycyjnej z punktu widzenia ich znaczenia dla społecznej odpowiedzialności. Prof. Dr hab. Andrzej Kaleta Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Dr Adriana Paliwoda-Matiolańska - pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, absolwentka IESE School of Business (program IFDP 2000).
Od wielu lat prowadzi wykłady poświęcone CSR na uczelniach polskich i zagranicznych. Między innymi wykładała gościnnie na Roosevelt University w Chicago, Vienna University of Economics, Rey Juan Carlos University.
ponadto realizuje badania naukowe w obszarze instytucjonalizacji wzorców zrównoważonej produkcji i konsumpcji i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Autor licznych publikacji naukowych poświęconych CSR.
Trener w szkoleniach dla przedsiębiorców i programów edukacyjnych poświęconych społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.