Przedmiotem książki są problemy związane z handlem detalicznym żywnością ekologiczną. W szczególności zostały omówione podstawowe kanały detalicznej dystrybucji ekoproduktów, czynniki warunkujące udoskonalenie przystępności i wzrost asortymentu żywności organicznej,
Wstęp
Rozdział 1. Znaczenie rolnictwa organicznego
1.1. Istota i korzyści rolnictwa ekologicznego
1.3. Rolnictwo naturalne jako składnik polityki rolnej
1.4. Aktualny stan rolnictwa naturalnego na świecie
1.5. Rynek żywności organicznej
Rozdział 2. Uwarunkowania rolnictwa organicznego w Polsce
2.1. Przesłanki przyrodnicze, ekonomiczne i społeczne rozwoju rolnictwa naturalnego
2.2. Regulacje prawne naturalnych metod produkcji
2.3. Instrumenty wsparcia gospodarstw organicznych
2.4. Zmiany ilościowe w rolnictwie organicznym
Rozdział 3. Handel detaliczny żywnością organiczną
3.1. Specyficzne właściwości dystrybucji i handlu żywnością naturalną
3.2. Organizacja sprzedaży żywności organicznej w placówkach handlowych
3.3. Poziom i zróżnicowanie oferty asortymentowej
3.4. Związki handlu detalicznego ekożywnością z dostawcami
3.5. Wybrane instrumenty marketingu
3.6. Polityka cenowa
3.7. Perspektywy rozwoju handlu detalicznego i rynku żywności ekologicznej
Zakończenie
Literatura