Tom 24. Linii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Komunikowanie międzykulturowe rozumiane jako wzajemne oddziaływanie pomiędzy kulturami w danym kraju czy regionie odbywa się poprzez kontakty interpersonalne, wymianę i wzajemne uczenie się i rozumienie pojęć pochodzących z rozmaitych środowisk zdefiniowanych według narodowości, języka lub pochodzenia etnicznego. Debaty dotyczące kryzysów kultury narodowej w obliczu różnorakości kulturowej i opinie, iż globalizacja prowadzi do hegemonizacji kultury, coraz częściej zderzają się z poglądem o przenikaniu się wpływów kulturowych, czego skutkiem jest hybrydowość globalnej kultury.
Media, stanowiące widoczny kanał komunikacji kształtują obrazy różnych kultur. Przez przekazy medialne odbywa się powielanie lub obalanie stereotypów, dlatego także szczególnego znaczenia nabierają w skali globalnej, regionalnej, krajowej i lokalnej kwestie równego dostępu do kanałów przekazu przeróżnych grup społecznych, niejednokrotnie dotychczas niedoreprezentowanych.
W książce, dość mocno najróżniejszej treściowo, czytelnik odszuka równocześnie teksty ogólnie traktujące kwestie wpływu mediów masowych na sferę komunikowania międzykulturowego, jak i studia przypadków dialogu międzykulturowego, przebiegającego za pośrednictwem medialnej sieci, równocześnie konwencjonalnych, jak i nowych środków przekazu treści kulturowych.
ISBN: 9788375454789
Format: 16.0x23.5cm