Zdjęcia opór wobec szkoły. dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Opór wobec szkoły. dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu (Ewa Bilińska-Suchanek)
Do kupienia w: Marka: Ewa Bilińska-Suchanek
27,80 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Opór wobec szkoły. Dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu Autor Ewa Bilińska-Suchanek Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-320-0 Rok wydania 2011 Kraków Wydanie 3 ilość stron...
Sugerowany wporownywarce towar opór wobec szkoły. dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu nabędziesz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę znakomitej cenie 27,80 zł. Oferta ta stanowi efekt kompleksowej analizy wielu sklepów w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788378503200
Autor
Ewa bilińska-suchanek
Sprawdź promocyjne oferty na opór wobec szkoły. dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na opór wobec szkoły. dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
opór wobec szkoły. dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu (sklep TaniaKsiazka.pl)
27,80 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje o cenach i dostępności towaru zastosowane w powyższym rankingu są synchronizowane w zasadzie w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł Opór wobec szkoły. Dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu Autor Ewa Bilińska-Suchanek Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-320-0 Rok wydania 2011 Kraków Wydanie 3 liczba stron 288 Format pdf Spis treści Wstęp 9 Część I 14 1. Paradygmat oporu. Podstawy teoretyczne 15 1.1. Droga do racjonalności emancypacyjnej w refl eksji fi lozofi cznej 15 1.2. Refl eksyjne wyjście poza samego siebie. Interpretacja psychologiczna 26 1.2.1. Cykl indywiduacji w procesie uspołecznienia 27 1.2.2. Nabywanie kompetencji do interakcji w warunkach nieprzystępnych 31 1.2.3. Kompetencje komunikacyjne 35 1.2.4. Kompetencje komunikacyjne w stadiach dojrzałości moralnej 38 1.3. Otwarcie na konfl ikt w dyskursie jako pedagogiczna refl eksja 43 1.3.1. Socjalizacja krytyczna 44 1.3.2. Język krytyki i możliwości 46 1.3.3. Szkoła jako otwarta arena dyskursu 48 1.3.4. Nauczyciel — intelektualista w służbie zmiany 53 1.3.5. Dekonstrukcja kultury jako składnik pracy nauczyciela 57 1.4. Kierunki badań naukowych w perspektywie paradygmatu oporu 61 2. Opór jako kategoria analityczna 67 2.1. Egzemplifi kacja pojęcia „opór" 67 2.2. Formy oporu w edukacji 76 2.2.1. Opór czynny i bierny 76 2.2.2. Typologia oporu 79 2.2.3. Postawa wobec szkoły a opór 83 2.2.4. Typy oporu występujące w szkole 85 2.2.4.1. Opór transformatywny 86 2.2.4.2. Opór akomodacyjny 88 2.2.4.3. Opór bierny 90 2.2.4.4. Opór zadziorny 92 2.2.5. Ambiwalencja — nieredukowalny element oporu 95 Część II 104 3. Okres dorastania. Specyfi ka kryzysu i oporu 105 3.1. Interpretacja oporu w okresie dorastania w koncepcji epigenezy rozwoju człowieka Erika H. Eriksona 105 3.2. Okres dorastania 113 3.2.1. Zadania rozwojowe 113 3.2.2. Zaspokojenie potrzeby tożsamości jako dominujące zadanie egzystencjalne w okresie dorastania 116 3.2.3. Wyzwania tożsamości 121 3.2.4. Opór wobec sytuacji skomplikowanej. Mechanizmy obronne w okresie dorastania 125 3.2.5. Zagrożenie zagubieniem tożsamości 131 3.3. Moratorium rozwojowe — szansa użycia możliwości człowieka 134 Część III 138 4. Skutki oporu wobec systemu 139 4.1. Marginalizacja/emancypacja oporu ucznia w szkole. Problematyka badawcza 139 4.2. Procedura badania empirycznego 143 4.3. Techniki analizy. Metoda, techniki i narzędzia badawcze 146 5. Opór młodzieży wobec szkoły jako systemu społecznego 151 5.1. Ogólna charakterystyka typów oporu 151 5.2. Czynniki różnicujące obecność typów oporu 160 5.2.1. Czynniki odnoszące się do szkoły 160 5.2.1.1. Typ szkoły 160 5.2.1.2. Poziom klasy szkolnej 169 5.2.1.3. Motywy wyboru szkoły 174 5.2.1.4. Wiek szkolny 176 5.2.1.5. Plany kształcenia 186 5.2.1.6. Akceptacja w klasie 191 5.2.1.7. Miejsce w klasie 194 5.2.1.8. Uczucia towarzyszące uczniowi po wejściu do szkoły 198 5.2.2. Czynniki odnoszące się do ucznia i jego rodziny 203 5.2.2.1. Płeć 203 5.2.2.2. Rodzaj miejsca zamieszkania 207 5.2.2.3. Zmiany w strukturze rodziny 213 5.2.2.4. Stan zdrowia ucznia 218 5.2.2.5. Wiek i wykształcenie rodziców 223 5.2.2.6. Status społeczno-zawodowy rodziców 244 5.2.2.7. Wzory osobowe i ich źródła 257 Podsumowanie wyników 269 Zakończenie 273 Bibliografia 277
Parametry
ISBN
9788378503200
Autor
Ewa bilińska-suchanek
Wydawnictwo
Impuls
Ilość stron
288
Rok wydania
2011
Kategoria
E-booki
Producent
Ewa Bilińska-Suchanek
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Janusz Z.
27.11.2024
Podesłana przez Ciebie opinia produktu Ewa Bilińska-Suchanek może pomóc innym użytkownikom
Jeśli tylko korzystać z proponowanego produktu opór wobec szkoły. dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu podziel się z użytkownikami swoją subiektywną opinią. Podaj jakie są Twoje wrażenia z użytkoania, czy jesteś usatysfakcjonowany z zakupu oraz czy relacja ceny do jakości jest zadowalająca.
Tytuł Opór wobec szkoły. Dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu Autor Ewa Bilińska-Suchanek Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-320-0...