"firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Lecz kiedy marka przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i dzisiaj musi wyłącznie produkować - już po niej" (Henry Ford) Książka przybliżająca, przeważnie praktycznie, problematykę z zakresu funkcjonowania organizacji. Treść pozostała skoncentrowana wokół ośmiu zagadnień wyszczególnionych w rozdziałach poświęconych: - Organizacji jako dyscyplinie naukowej, - Strategii w organizacji i zarządzaniu strategicznym, - Źródłom innowacji i procesom postępowym w przedsiębiorstwie, - Podejmowaniu decyzji w organizacji, - Interpersonalnemu charakterowi organizacji, - Kulturze w kontekście organizacji, - Etyce w kontekście organizacyjnym, - Koncepcji teoretycznej organizacji i zarządzania. Opracowanie oparto na bogatej literaturze przedmiotu równocześnie polskiej, jak i zagranicznej. Teoretyczny dorobek klasyków organizacji i zarządzania został zamieszczony w ostatniej części publikacji. W książce każdy rozdział kończy się pytaniami kontrolnymi. Książka została napisana z myślą o studentach tych kierunków studiów, w których jest omawiana problematyka organizacji. Może być ona także pokaźnym źródłem wiedzy i pomocą przy pisaniu wszelkiego typu prac, m.in. Referatów, prac licencjackich i magisterskich. Pracownikom wszystkich szczebli przedsiębiorstw i organizacji będzie {pomocn|przydatn)a jako poradnik organizacyjny.