Podstawy poznawcze procesu kształcenia (Ewa Szadzińska)
Do kupienia w: Marka: Ewa Szadzińska
17,96 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Podstawy poznawcze cyklu kształcenia Autor Ewa Szadzińska Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-537-7 seria Prace Naukowe UŚ; Pedagogika Rok wydania 2012 Katowice...
Proponowany wporownywarce cen produkt podstawy poznawcze procesu kształcenia kupisz w TaniaKsiazka.pl w interesującej cenie wynoszącej 17,96 zł. Oferta ta jest rezultatem dogłębnego porównania wielu sklepów oraz hurtowni w bazie danych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788380125377
Autor
Ewa szadzińska
Sprawdź promocyjne oferty na podstawy poznawcze procesu kształcenia
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na podstawy poznawcze procesu kształcenia jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
podstawy poznawcze procesu kształcenia (sklep TaniaKsiazka.pl)
17,96 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje o zmianach cen i dostępności produktu wykorzystane w klasyfikacji pobierane są praktycznie bez żadnych opóźnień.
Pełny opis produktu
Tytuł Podstawy poznawcze procesu kształcenia Autor Ewa Szadzińska Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-537-7 linia Prace Naukowe UŚ; Pedagogika Rok wydania 2012 Katowice Wydanie 1 liczba stron 246 Format pdf Spis treści Spis treściWprowadzenie / 7 1. Zagadnienie procesu kształcenia w dydaktyce ogólnej / 11 1.1. Ustalenia terminologiczne związane z procesem kształcenia / 11 1.2. Proces kształcenia w perspektywie historycznej / 17 1.3. Współczesne sposoby ujmowania cyklu kształcenia / 24 1.4. Współczesne tendencje badań nad procesem kształcenia / 43 2. Miejsce i rola poznania w kształceniu / 55 2.1. Ogólna charakterystyka ludzkiego poznania / 55 2.2. Wartości poznawcze i ich funkcjonowanie w kształceniu / 62 2.3. Społeczny wymiar wiedzy w kształceniu / 70 2.3.1. Charakterystyka form wiedzy w socjologii wiedzy / 72 2.3.2. Procesy zdobywania wiedzy w społeczeństwie / 74 2.4. Filozoficzne założenia poznania w kształceniu / 80 2.4.1. Wybrane aspekty wiedzy z epistemologii wykorzystywane w kształceniu / 81 2.4.2. Zakresy wiedzy w epistemologii / 89 2.4.3. Elementy wiedzy według koncepcji Michała Hempolińskiego / 95 2.5. Jednostkowy rozmiar poznawania w kształceniu / 98 2.5.1. Charakterystyka czynności poznawczych w kształceniu szkolnym / 100 2.5.2. Czynności poznawcze w nabywaniu wiedzy / 107 3. Teoretyczne i metodologiczne założenia badań podstaw poznawczych cyklu kształcenia / 115 4. Założenia teoretyczne i metodologiczne modelu poznania / 125 4.1. Podział struktury procesu kształcenia / 128 4.2. Typy wiedzy w procesie kształcenia / 131 4.3. Przekazywanie wiedzy / 137 4.4. Przetwarzanie wiedzy / 147 4.5. Wykorzystanie wiedzy w praktyce / 153 5. Metodologia badań empirycznych użycia modelu poznania cyklu kształcenia w praktyce szkół gimnazjalnych / 161 5.1. Ogólne założenia problematyki badawczej / 161 5.1.1. Problemy badawcze / 166 5.1.2. Zmienne i ich wskaźniki / 167 5.1.3. Zaimplementowane metody badawcze / 167 5.1.4. Charakterystyka badanych osób / 171 5.1.5. Organizacja i przebieg badania empirycznego / 172 5.1.6. Charakterystyka skategoryzowanego materiału / 173 5.2. Analiza cyklu kształcenia według projektu modelu poznania w praktyce szkół gimnazjalnych w świetle badań własnych / 174 5.2.1. Zgodność stosunku poznawczego nauczycieli i uczniów w sytuacjach dydaktycznych / 175 5.2.2. Zróżnicowanie typów przekształceń wiedzy w praktyce szkół gimnazjalnych / 183 5.2.2.1. Przekazywanie wiedzy w procesie kształcenia / 185 5.2.2.2. Przetwarzanie wiedzy w procesie kształcenia / 194 5.2.2.3. Wykorzystywanie wiedzy / 199 5.2.2.4. Częstotliwość występowania typów przekształcania wiedzy w gimnazjum / 205 5.2.3. Doświadczenia poznawcze uczniów z lekcji / 207 5.2.3.1. Elementy poznania w doświadczeniach uczniów / 207 5.2.3.2. Zróżnicowanie doświadczeń poznawczych uczniów / 211 5.2.4. Typy przekształceń wiedzy a doświadczenia poznawcze uczniów / 217 5.2.5. Perspektywy badawcze: model przekształcania wiedzy w procesie kształcenia / 219 Podsumowanie / 221 Bibliografia / 227 Summary / 243 Zusammenfassung / 244
Parametry
ISBN
9788380125377
Autor
Ewa szadzińska
Wydawnictwo
Uniwersytet śląski
Ilość stron
246
Rok wydania
2012
Kategoria
E-booki
Producent
Ewa Szadzińska
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Kazimierz F.
29.11.2024
Czy możesz podać nam opinię o produkcie
Jeżeli tylko miałeś sposobność korzystać z pokazywanego produktu podstawy poznawcze procesu kształcenia podziel się z nami opinią i oceną. Zaakcentuj jakie są Twoje wrażenia z użytkoania, czy rekomendujesz produkt oraz czy relacja jakość / cena jest wystarczająca.