Zdjęcia Ewa jarosz Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. perspektywa globalna i lokalna

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. perspektywa globalna i lokalna (Ewa Jarosz)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Ewa Jarosz
69,83 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. Wyd. 2. Podtytuł Perspektywa globalna i lokalna Autor Ewa Jarosz Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-2342-8 linia Prace Naukowe UŚ;...

Sugerowany w naszejporownywarce towar Ewa jarosz Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. perspektywa globalna i lokalna nabędziesz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę wartej rozważenia cenie wynoszącej 69,83 zł. Oferta ta jest wynikiem zbiorczych analiz setek hurtowni oraz sklepów online.

Podstawowe cechy

ISBN

9788322623428

Autor

Ewa jarosz

Sprawdź promocyjne oferty na Ewa jarosz Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. perspektywa globalna i lokalna

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Ewa jarosz Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. perspektywa globalna i lokalna jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Ewa jarosz Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. perspektywa globalna i lokalna (sklep TaniaKsiazka.pl)

69,83 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Informacje o cenach i dostępności produktu użyte w naszej klasyfikacji zczytywane są niemal bez opóźnień.

Pełny opis produktu

Tytuł Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. Wyd. 2. Podtytuł Perspektywa globalna i lokalna Autor Ewa Jarosz Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-2342-8 kolekcja Prace Naukowe UŚ; Pedagogika Rok wydania 2014 Katowice Wydanie 1 ilość stron 574 Format pdf Spis treści WPROWADZENIE
Dziecko krzywdzone – społeczny, moralny i polityczny rozmiar zagadnienia... 1
ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE I METODOLOGICZNE
1. Dzieciństwo globalne i lokalne. Perspektywy teoretyczne w analizie
problemów ochrony dzieci przed krzywdzeniem........................12
1.1. Globalne i lokalne konteksty sytuacyjne „dziecka krzywdzonego"......13
1.2. Ochrona dzieci przed krzywdzeniem na tle pojęć, koncepcji i teorii
pedagogicznych, a także socjologicznych.................................22
2. Ochrona dziecka krzywdzonego w perspektywie pedagogiki społecznej....31
2.1.Tematyka dziecka krzywdzonego w pedagogice społecznej............31
2.2. Problematyka ochrony dzieci przed krzywdzeniem na tle
podstawowych myśli i pojęć pedagogiki społecznej......................38
3. Metodologiczne aspekty podejmowanych analiz........................44
3.1. Charakter badań, ich przedmiot i cel oraz przyjęte perspektywy
badawcze..........................................................45
3.2. Kierunki i sposoby progresywnania badawczego – problemy badawcze
i metody badań. Antycypacje badawcze................................54
ROZDZIAŁ I
Sytuacja dzieci i ich złe traktowanie
w perspektywie historyczno-antropologicznej
...................................................................61
1. Dzieciństwo i krzywdzenie dzieci na tle cech kultur i epok...............62
2. Szanse przeżycia dzieci w rozmaitych warunkach kulturowych i czasowych
– prawo do życia jako podstawowy wskaźnik sytuacji życiowej dzieci
i traktowania ich przez dorosłych.....................................67
2.1. Motywy społeczno-biologiczne...................................67
2.2. Motywy wierzeniowe............................................71
2.3. Ograniczanie dzieciobójstwa w perspektywie historii................72
2.4. Szanse dzieci na przeżycie........................................74
3. Porzucanie, oddawanie i handel dziećmi w perspektywie dziejów
społecznych........................................................75
3.1. Motywy porzucania dzieci.......................................75
3.2. Zakres i formy zjawiska pozbywania się dzieci......................77
3.3. Dzieci jako żywy towar..........................................79
4. Idee i praktyka wychowawcza jako obszary krzywdzenia dzieci...........80
4.1. Obraz dziecka jako „złego" – motywy karania.......................81
4.2. Historia „użytkowania" kar fizycznych................................83
4.3. Kontestacja kar fizycznych.......................................84
4.4. Przełom w wychowawczym stosunku do dziecka. Krzywdzenie dzieci
poprzez praktyki wychowawcze – poglądy XX-wieczne a rzeczywistość....88
5. Sytuacja dziecka i jego relacje z dorosłymi – próba systematyzacji
historyczno-kulturowych trendów....................................93
6. Społeczno-polityczny kontekst współczesnego zainteresowania
zjawiskiem krzywdzenia dzieci......................................102
7. Eksplikacja występowania zjawiska krzywdzenia dzieci w dziejach
społecznych – próba syntezy........................................105
ROZDZIAŁ II
Geneza i główne nurty w badaniach i analizach zjawiska
krzywdzenia dzieci do końca XX wieku
1. Ogólny kontekst rozwoju społecznego i naukowego zainteresowania
dzieckiem krzywdzonym...........................................108
2. Zainteresowanie zróżnicowanych dyscyplin naukowych zjawiskiem krzywdzenia
dzieci – geneza i rozwój............................................112
2.1. Prekursorzy...................................................112
2.2. Początki naukowej kariery zjawiska krzywdzenia dzieci – battered
child syndrome....................................................115
3. Badania i analizy zjawiska krzywdzenia dzieci do końca XX wieku.......118
3.1. Profil badań nad krzywdzeniem dzieci............................118
3.2. Podejścia metodologiczne.......................................119
3.3. Definicje i mechanizmy zjawiska.................................121
3.4. Intensywność i kierunki rozwoju wiedzy..........................124
4. Problem krzywdzenia dzieci w nauce polskiej w latach 70. I 80...........126
5. Naukowy a publiczny obraz problemu krzywdzenia dzieci...............131
6. Krzywdzenie dzieci jako problem transkulturowy......................135
ROZDZIAŁ III
Instytucjonalizacja i profesjonalizacja działań ochrony dzieci
przed krzywdzeniem
1. Ogólny zarys rozwoju instytucjonalizacji ochrony dzieci przed
krzywdzeniem....................................................138
2. Początki działań społecznych wobec dzieci krzywdzonych...............142
2.1. Obraz ogólny historii działań na rzecz ochrony dzieci...............142
2.2. Wczesne działania – ratowanie dzieci porzuconych.................143
2.3. Pojawienie się regulacji i innych form instytucjonalizacji, a także ich kontekst 147
3. Początki i rozwój instytucjonalizacji ochrony dzieci przed krzywdzeniem.149
3.1. Pierwsze inicjatywy w sprawie dzieci maltretowanych przez rodziców 149
3.2. Społeczne ruchy obrony dziecka.................................152
3.3. Międzynarodowe regulacje......................................154
3.4. Nurty instytucjonalizacji i profesjonalizacji ochrony dzieci przed
krzywdzeniem....................................................157
4. Ewolucja współczesnych strategii i form działań wobec problemu
krzywdzenia dzieci................................................159
4.1. Ogólne stanowiska w sprawie działań ochrony dzieci przed krzywdzeniem 160
4.2. Dyskusja nad skutecznością działań..............................162
4.3. Systematyzacja współczesnych działań ochrony dzieci przed
krzywdzeniem....................................................164
5. Krytyka działań ochrony dzieci przed krzywdzeniem podejmowanych do
końca XX wieku...................................................170
ROZDZIAŁ IV
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem na poziomie globalnym
– prawo, regulacje i inicjatywy międzynarodowe
..................................................................175
1. Konwencja o Prawach Dziecka jako uniwersalny zbiór standardów
ochrony dzieci przed krzywdzeniem.................................177
1.1. Ogólne idee i zasady praw dziecka wyrażane w Konwencji o Prawach
Dziecka..........................................................178
1.2. Ogólne idee Konwencji a ochrona dzieci przed krzywdzeniem.......183
1.3. Bezpośrednie komentarze Konwencji w kwestii ochrony dzieci przed
krzywdzeniem, a także ich interpretacja.................................186
2. Następstwa Konwencji o Prawach Dziecka – dokumenty i raporty
sekwencyjne......................................................190
2.1. Raport Komitetu Praw Dziecka ONZ o przemocy wobec dzieci
z 2001 roku.......................................................192
2.2. Problem kar fizycznych – Komentarz Ogólny nr 8 Komitetu Praw
Dziecka ONZ i inne inicjatywy......................................198
2.3. Światowy raport o przemocy wobec dzieci z 2006 roku..............202
3. Działania i rekomendacje globalnych organizacji wobec kwestii
krzywdzenia dzieci w rodzinie – UNICEF i WHO......................211
3.1. UNICEF wobec kwestii krzywdzenia dzieci........................212
3.2. Krzywdzenie dzieci w perspektywie problemów ogólnoświatowego
zdrowia – stanowisko WHO........................................218
ROZDZIAŁ V
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem na poziomie regionalnym –
Rada Europy i Unia Europejska wobec kwestii krzywdzenia dzieci
1. Problem krzywdzenia dzieci w polityce europejskiej....................234
2. Kwestie krzywdzenia dzieci w podstawowych dokumentach wspólnoty
europejskiej na temat praw człowieka, dziecka i rodziny.................238
3. Szczegółowe instrumenty ochrony dzieci przed krzywdzeniem –
rekomendacje Rady Europy i Unii Europejskiej........................243
4. Inne źródła standardów europejskich w zakresie ochrony dzieci przed
krzywdzeniem – raporty, sprawozdania, komunikaty, programy unijne
i pozarządowe inicjatywy...........................................260
5. Obraz i perspektywy ochrony dzieci przed krzywdzeniem w Europie.....271
ROZDZIAŁ VI
Współczesne naukowe standardy na temat krzywdzenia dzieci
jako argumentacja i ukierunkowanie działań społecznych
1. Uwagi wprowadzające: Czy można ograniczać zjawiska krzywdzenia dzieci?.279
2. Ewolucja rozumienia pojęcia: „krzywdzenia dziecka"...................281
3. Epidemiologia – powszechność zjawiska..............................284
4. Etiologia krzywdzenia dziecka w rodzinie.............................286
5. Znaczenie zjawiska................................................289
6. Przeciwdziałanie zjawisku..........................................299
7. Współczesna wiedza a społeczna świadomość i działania wobec
problemu krzywdzenia dzieci.......................................302
ROZDZIAŁ VII
Tworzenie lokalnych systemów ochrony dzieci przed
krzywdzeniem – obszary, rozwiązania i zasady
..................................................................306
1. Profilaktyka zjawiska i przypadków krzywdzenia dzieci.................307
1.1. Podstawowe kierunki profilaktyki................................307
1.2. Charakter i ogólne zasady współczesnej profilaktyki zjawiska
krzywdzenia dzieci................................................314
1.3. Organizowanie profilaktyki w środowisku lokalnym................317
1.4. Poziomy działań profilaktycznych................................319
2. Interwencje wobec przypadków krzywdzenia dziecka...................334
2.1. Wykrywanie przypadków krzywdzenia dziecka....................337
2.2. Zgłaszanie przypadków.........................................339
2.3. Diagnoza – rozpoznawanie sytuacji dziecka i rodziny...............343
2.4. Projekt działań i ich realizacja...................................346
2.5. Działania postinterwencyjne....................................348
2.6. Działanie na rzecz dorosłych ofiar krzywdzenia....................348
2.7. Formalno-prawna ochrona dziecka...............................348
3. „Ideologia" współczesnych systemów ochrony dzieci przed krzywdzeniem.350
4. Pryncypia działań – synteza.........................................354
ROZDZIAŁ VIII
Idea zintegrowanej wielosektorowości działań w lokalnym
systemie ochrony dzieci przed krzywdzeniem
..................................................................361
1. Podmioty i elementy działań wielosektorowych........................362
1.1. Sektor społeczny...............................................362
1.2. Sektor zdrowotny..............................................363
1.3. Sektor prawny.................................................364
1.4. Sektor edukacyjny..............................................365
1.5. Sektor polityczny i władze lokalne................................369
1.6. Organizacje pozarządowe i stowarzyszenia........................369
1.7. Sektor mass mediów............................................370
1.8. Spoleczność wyznaniowa i jej instytucje...........................370
2. Zasady prowadzenia działań wielosektorowych........................371
3. Współdziałanie wielosektorowe – istota, cele i poziomy realizacji.........375
4. Czynniki utrudniające zintegrowaną działalność wielosektorową.........386
5. Determinanty wydajności współdziałania międzysektorowego:
rekomendacje.....................................................394
ROZDZIAŁ IX
Bezpośredni kontekst tworzenia lokalnych systemów ochrony
dzieci przed krzywdzeniem – warunki na poziomie państwowym
1. Ogólny kontekst rozwoju lokalnych systemów ochrony dzieci przed
krzywdzeniem w Polsce............................................401
2. Standardy prawa polskiego określające zachowania wobec dzieci jako
przestępstwo lub wykroczenie krzywdzenia...........................406
3. Standardy prawne dotyczące podejmowania działań wobec sytuacji
krzywdzenia dzieci................................................410
4. Krytyka i zapotrzebowania modyfikacji prawnej ochrony dzieci przed
krzywdzeniem w Polsce............................................417
5. Standardy prawa i rozporządzenia na temat charakteru pomocy
i przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci................................419
6. Programy państwowe jako źródła standardów na temat charakteru
działań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem...................425
7. Inne dokumenty, programy i procedury państwowe na temat standardów
i zasad działań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem............432
8. Propozycje polskich ekspertów, badaczy i praktyków na temat standardów
działań i tworzenia systemu ochrony dzieci przed krzywdzeniem.........437
9. Podsumowanie....................................................443
ROZDZIAŁ X
Finalna synteza – model tworzenia lokalnych systemów ochrony
dzieci przed krzywdzeniem
1. Introdukcja. Metodologiczny kontekst propozycji modelu...............445
2. Model tworzenia i modernizowania lokalnego systemu ochrony dzieci
przed krzywdzeniem...............................................451
3. Części Modelu – treść........................................453
– założenia systemu................................................453
– zasady działania systemu i jego aktywności..........................457
– obszary działań systemu..........................................461
– zadania systemu.................................................465
– metodyka tworzenia systemu......................................468
4. Obszary badawczej aktywności lokalnego systemu ochrony dzieci przed
krzywdzeniem....................................................472
4.1. Trudności w doborze wskaźników................................476
4.2. Identyfikacja lokalnych czynników ryzyka.........................479
4.3. Problemy ewaluacji............................................482
SŁOWO KOŃCOWE
..................................................................487
BIBLIOGRAFIA
..................................................................494
ANEKS
..................................................................540
INDEKS NAZWISK
..................................................................546
ABSTRACT
..................................................................555

Parametry

ISBN

9788322623428

Autor

Ewa jarosz

Wydawnictwo

Uniwersytet śląski

Ilość stron

574

Rok wydania

2014

Kategoria

E-booki

Producent

Ewa Jarosz

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Ryszard B.
Ryszard B.
27.11.2024
Przesłane przez użytkowników recenzje / opinie produktu pomogą innym użytkownikom
Jeżeli miałeś okoliczność korzystać z pokazywanego produktu Ewa jarosz Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. perspektywa globalna i lokalna podziel się z użytkownikami swoją oceną i opinią. Podaj jakie są Twoje z użytkowania, czy jesteś zadowolony z zakupu oraz czy relacja cena / jakość jest dla Ciebie wystarczająca.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Ewa Jarosz Ewa jarosz Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. perspektywa globalna i lokalna
Tytuł Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. Wyd. 2. Podtytuł Perspektywa globalna i lokalna Autor Ewa Jarosz Język polski Wydawnictwo Uniwersytet...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Marta jendraszak Jak upinać długie włosy
Do sklepu Szczegóły

Marta jendraszak Jak upinać długie włosy

5,93 zł
Poradnik powstał z myślą o wszelkich mamach, by mogły w nim znaleźć inspiracje do wykonania niebanalnych fryzur dla swoich córek. Przedstawione...